Nummer 9

Af  Formanden


 Her i starten af 2015 fik vi igen en opsigelse og en masse bøvl med vores spillested.


I skal have jeres ting fjernet fra Bispegade gl. Skole senest den 5. april 2013.
Vi har lånt lokaler på industrivej 20B ved Holst Sørensen fra den 19. august 2013.

Industrivej 20B

Af  Peder Pharsen 1/3

Så gik den ikke længere brdr. Holst Sørensen har lejet deres bygninger ud.
Derfor skal vi være ude af lokalerne senest den 16. marts. 2015
Vi takker for deres hjælp, så længe det varede. Nu skal vi ud på boligmarket
igen, så derfor falder Black & White helt væk i denne sæson.


Vi er nu uden lokaler

Af  Peder Pharsen 10/3

I dag fik vi det sidste flyttet og resten kørt på genbrug, der mangler kun vores
sofaer, og dem har Per lovet at gøre noget ved inden den 16.
Dermed har vi PT forladt industrivej 20B. Vi har været så heldige at få det
opmagasineret på Ribe Jernindustri frem til sæsonstart.
Bestyrelsen vil nu se på de muligheder, vi kan finde frem til inden for vores
budget
.


Fase 1 og Fase 2

Af  Hermann S. Petersen 6/7

Bestyrelsens 5 mand + en suppleant indfandt sig søndag den 26. april på Weiss
Stue til det fremrykket sociale bestyrelsesmøde med følgende dagsorden

Dagsorden:
Lokale.
Økonomien.
Pokalturnering.
Evt.

Ribe skakklub har jo været uden lokale i et stykke tid...? Siden den 16. marts
idet vores tilholdssted på Industrivej 20B skulle bruges til noget andet. Det
kom faktisk ret plus'lig, og vi var i den situation, at vi i løbet af få dage måtte
pakke klubben i kasser og finde et lager.
Vi var så heldige at en tidligere medlem (lige som da vi fik lov på industrivej
20B) kunne få klubbens materialer opmagasineret ved Ribe Jernindustri.
Opgaven er nu at finde egnede lokaler til videreførelse af klubbens aktiviteter.


Lokale.

Efter artiklen i ugeavisen var der nogle henvendelser på lokaler. Desuden
havde vi også fra
den 16. marts fået udvidet vores horisont. Vi kom frem til
en beslutning om at inddele dem i fase 1. (indenfor byskiltet) og fase 2. (ud-
enfor byskiltet) Bestyrelsen fordelte opgaverne imellem sig og hvem der hen-
vender sig til eventuelle, som kan huse en skakklub.
Når undersøgelsesperioden for fase 1. er afsluttet... vil vi mødes igen.
Dette forventes afsluttet i juni måned. Derefter kommer fase 2. først på tale.
Økonomien.
Den ser forsat rigtig god ud, vi har kapital nok til 2 år på Seminariehuset på
de nuværende takster, hvis alt andet går i fisk.

Pokalturneringen
Vi beholder de samme betingelser som sidste år.
Eventuelt.

Den endelige fusion af 4. og 5. hovedkreds forventes gennemført her i maj
måned. Aftale om repræsentation fra Ribe Skakklub er aftalt.


HURRA der er fundet et sted

Af  Hermann S. Petersen 6/7


Bestyrelsens 5 mand indfandt sig fredag den 26. juni hos/i Hermans have med
følgende dagsorden

Dagsorden: Fase 1
Lokalet.
Evt.

Lokalet.
På sidste møde aftalte vi, at spørge forskellige steder om mulighed for at huse
en skakklub. Der var positiv tilkendegivelse 2 steder fra.
Den gamle Bispegade skole har nogle ledige lokaler i kælderen, som kunne
stilles til rådighed, men huslejen af en sådan størrelse, at det vil gøre et stort
indhug i vores kontingent.
Ribe Jernstøberi har været så venlig, og stille nogle lokaler til rådighed, mod
en lille aftale for den kommende sæson. Vi var omme og se på lokalerne,
som lige skal have en omgang rengøring, lidt ommøblering og så er de faktisk
klar. Vi har aftalt at begynde med dette på tirsdag 30. juni og 7. juli kl. 19.00.
Så må vi se..
Eventuelt.
Vi har fået tildelt et arrangement i Sydgrandprix til afholdelse i februar 2016
Her er vores nye indgang... så kom og hjælp, hvis du kan.



JUHU det går fremad

Af  Peder Pharsen 9/7

Bestyrelsen vil igen være tilstede i de nye lokaler tirsdag den 14. juli kl. 19.00,
hvor det sidste skal på plads, og der skal planlægges en status dag eller dage,
hvis det skulle være nødvendig. For DEM som ikke kan vente, har jeg skudt
en rundgangs lille video.