Varde Skakklub indbyder hermed til hurtigturnering Varde.

Turneringen indgår som 5. afdeling af Sydgrandprix - serien 2022-23

Spillested: Lykkesgaardskolen, Abildvej 25, 6800 Varde. Se kort på vardeskakklubs hjemmeside. www.vardeskakklub.dk

Tidspunkt: Lørdag d. 4.2.2023
Afslutning med præmieuddeling ca. kl. 17.30. Skoleskakspillerne forventes dog at være færdige senest kl.15. Kom gerne i god tid inden turneringsstart.

Indskud skal være betalt senest kl. 9.15. på spilledagen.
Indskud kan også betales forud via konto 1551 4482241638

Afhængigt af deltagerantal og fordeling spilles der i alle-mod-alle-grupper, eller Monrad grupper. Indplacering i klasser efter hurtigskakrating fra 01.09.2022.
Flere klasser kan samles i én gruppe, men spillere fra samme klasse vil i alle tilfælde spille i samme gruppe.

Herudover oprettes så vidt muligt en separat skoleskakklasse, hvor rundeantal og spilletid tilpasses antallet af tilmeldte. Tilføj ”skoleskak” ved tilmelding.

Turneringsform: Turneringerne afvikles efter FIDEs regler for hurtigskak, og turneringen hurtigskakrates. 7 runder Monrad og evt alle -mod- alle efter behov.
 I øvrigt henvises til
SGP-reglementet på Sydjysk Hovedkreds´ hjemmeside.
Betænkningstid:
 20 minutter pr. spiller + 5 sekunders tillæg pr. træk fra første træk.

Indskud:
Voksne og pensionister:   150,- kr.
Ungdom (under 21 år):   100,-kr.
Skoleskakklassen:   50 kr.
Indskud skal være betalt senest kl. 9.15 på spilledagen.

Præmier: 20kr. af indskuddet pr.deltager (skoleskak 10 kr.) går til den fælles præmiepulje for hele SGP-stævnerækken (7 stævner i løbet af sæson 22-23).
Resten af indskuddet bruges til præmier ved dette stævne.
Præmielisten offentliggøres inden 4. runde.
Højst 1 præmie pr. deltager.
Præmierne i den
samlede SGP-serie af 7 selvstændige stævner er forbeholdt spillere fra Sydjysk Hovedkreds.

Forplejning:
På spillestedet kan der bl.a. købes kaffe/te, sodavand, pølser med brød, franskbrød med ost/pålæg.

Tilmelding: Senest senest mandag d. 30.1.23 enten i DSU´s Turneringssystem https://turnering.skak.dk/TournamentActive/Details?tourId=27820 eller ved

Niels Peter Nissen,
npn@bbsyd.dk