Torsdag 27. februar kl. 20.00
I klubbens lokaler på Hudevad Design

Af Herman S. Petersen

Bestyrelsen holdt formøde på Steakhouse Jacob A. Der deltog 7 medlemmer ved GF.

Dagsorden:
 1. Valg af dirigent
 2. Formandens beretning
 3. Regnskab.
 4. Fastsættelse af kontingent
 5. Valg til bestyrelsen, 2 suppleanter og 2 revisorer
     På valg er: Kasserer Jørgen V. Stavnager,
     BM Tobias S. Lindgaard og sekretær Herman S. Petersen
     Suppleanter: Hans Erik Leimand og Ulrik Germundsson.
     Revisorer: Hans Erik Leimand og Simon D. Ladefoged.
 6. Indkomne forslag
 7. Eventuelt

Formanden hilser forsamling velkommen og igangsætter valget af dirigenten.
Dirigent:
Her vælges Tobias S. Lindgaard.
Tobias konstatere at GF er lovligt indkaldt, og formanden får ordet


Formandens Beretning:

                                                                                                               Skrevet den 26. februar 2019
Velkommen til den allersidste GF på denne adresse, ja.. hvis du ik’ har hørt det, så lukker
min nuværende arbejdsplads til sommer. Det vil sige at vores nuværende lokale ordning
også går bye bye, og jeg er arbejdsfri for første gang, siden jeg var 18 år gammel.
Det har sat gang i mange tanker fra min side, om hvad jeg vil, kan og måske har brug for?
f. eks. Bliver man tilbudt en stilling, som derefter måske flyttes til Kolding området.
Det vil så gi’ muligheden at bosætte sig på Fyn, som jeg altid har drømt om.
Bliver man tilbudt noget uddannelse og penge for at blive, gi’r det endnu flere tanker.
Bliver man ikke tilbudt en stilling, og skal ud og finde et nyt job.
Det vil så gi’ muligheden at man endelig har tid til og rejse et par år.
Der er også den mulighed bare at flytte (måske til udlandet), så man kan starte på en frisk.
Der er også den langstrakte mulighed.. investere i et hus og så flyttet til asien som pensionist.
Desuden er der de muligheder ind i mellem, og dem som jeg ik’ er kommet i tanke om PT.
Nok om mig og mine problemer… Vi må videre i måske min sidste beretning?
 Bestyrelsen
Skal igen finde en løsning på vores lokale problem til næste sæson, da vores nuværende
skal rives ned, når grunden er blevet solgt. Så der er i hvert fald et punkt til SBM Herman.
Vi har kikket lidt på SeminarieHuset og der forefindes under økonomi et udspil til budget.
Vi har også mange andre udfordringer i klubben, men de er lidt på stan-bye PT.
 Kommunen
Mener at det skal koste… Skal vi virkelig til og betale for brug af lokale?
 Byturneringen
Annoncepris er steget, derfor har vi kun i uge 11, sat en i og kun ugeavisen. Der er allerede
et par frafald til bymesterskabet, der først starter den 24. marts. kl. 19.00. og sluttet lørdag
den 2. maj med en afslutning på restaurant Backhaus kl. 17.30
 Klubturneringen
Er kommet tilbage til sandheden, med en fælles turnering opdelt i 2 klasser. Der mangler
kun sidste runde 3. marts, så skal alle kampe være færdige?
1. klasses vinder er måske fundet, hvis ik’ - tros alt mulighed for omspil.
2. klasses vinder er fundet.. Velkommen tilbage til 1. klasse Per Andersen.
 Holdturneringen
Slutter med sidste runde i Fredericia den 8. marts med afslutning på Peking House kl.18.30.
Det er næsten alle de aktive spillere, som har været på holdet. Det skal de ha’ stor tak for.
Det er rigtig rigtig sejt at vi ik’ har tabt en holdkamp endnu.
Ribe 1. mangler 1 kamp og vi lægger nr. 3 og er uden for nedrykning. SUPER DUBER
 Aktivitetsniveauet
Vi gør hvad vi kan, og nu skal vi snart til Lundeborg igen.
 Skole Skak
Vi har ikke betalt kontingentet i år, men der må være nogle muligheder på skolerne.
Det er bare lidt svært når klubben har så ustabile lokale forhold.
 Pokal Skak
Vores bestyrelse har godkendt de samme tilskudsregler som sidste år.
Kvalifikationsstævnet afvikles søndag d. 26. april 2020 kl. 10.00 - ca. 17.30 .
Da skak er et kongeligt spil, har de rykket ind i Riddersalen på Sønderskov Slot.

Til sidst siger jeg mange tak, for året der gik med en af mine tanker…
                                                      ”Lev dit eget liv, for du vil komme til din egen død”

På spørgsmål om hvorfor der ikke var mere aktivitet på skoleskakområdet. Her har Hans E.
Leimand været ankermand i en del år, men han har fået andre interesser og har nedprioritert
skoleskakken, og vi har ikke særlig god kontakt til skolerne i Ribe.
Formandens beretning vedtages uden yderligere bemærkninger.


Regnskab: Jørgen V. Stavnager gennemgik regnskabet, og kunne berette at vi har overskud
(ca 2000kr) på året. Der blev forelagt et prøve budget med SeminarieHuset indregnet og en
oversigt over antal brugte timer. Derudover var der ingen særlige bemærkninger ud over at
det nu koster at have en bankkonto i banken. Formuen er på 41.619,23 kr.


Kontingent:
I betragtning af det forløbne års overskud er der ikke behov for ændringer i
kontingentstørrelse. Vi må måske nok imødese nogle udgifter til lokaleleje,
Da klubben er så velpolstret økonomisk, vil vi afvente og se, hvor store udgifter vi eventuelt
får fremover.
Esbjerg kommunes leje af lokale politik på området, er lidt vanskelige at håndtere for os,
idet der skal bestilles lokaler et år frem og dette skal finde sted i februar måned.
Vi kender på dette tidspunkt ikke alle de spilledage, hvor holdspil og turneringer finder sted
og kan derfor ikke helt fastsætte de dage, hvor lokalet skal bruges.


Valg: Jørgen V. Stavnager (kasserer) genvælges.
         Tobias S. Lindgaard (bestyrelsesmedlem) genvælges
         Herman  S. Petersen (Sektretær) genvælges
         Supleanter: Hans E. Leimand og Ulrik Germundsson
         Revisorer: Hans E. Leimand og Simon D. Ladefoged.


Indkomne forslag:

Hams E. blev foreslået som formand, hvis det
 som står i formandens beretning blev aktuelt.

Eventuelt: Der er en ny paraplyorganisation under dannelse. Vi er blevet opfordret til at
deltage ved en stiftende generalforsamling. Herman S Petersen deltager som observatør.
Der er ikke taget stilling til om Ribe skakklub skal være med i organisationen.