HURRA der er fundet et sted

Af Hermann S. Petersen

Bestyrelsens 5 mand + en suppleant indfandt sig søndag den 26. april på Weiss Stue til det
fremrykket sociale bestyrelsesmøde med følgende dagsorden

Dagsorden:
Lokale.
Økonomien.
Pokalturnering.
Evt.

Ribe skakklub har jo været uden lokale i et stykke tid...? Siden den 16. marts idet vores til-
holdssted på Industrivej 20B skulle bruges til noget andet. Det kom faktisk ret plus'lig, og
vi var i den situation, at vi i løbet af få dage måtte pakke klubben i kasser og finde et lager.
Vi var så heldige at en tidligere medlem (lige som da vi fik lov på industrivej) kunne få klub-
bens materialer opmagasineret ved Ribe Jernindustri.
Opgaven er nu at finde egnede lokaler til videreførelse af klubbens aktiviteter.


Lokale.

Efter artiklen i ugeavisen var der nogle henvendelser på lokaler. Desuden havde vi også fra

den 16. marts fået udvidet vores horisont. Vi kom frem til en beslutning om at inddele dem
i fase 1. (indenfor byskiltet) og fase 2. (udenfor byskiltet)
Bestyrelsen fordelte opgaverne imellem sig og hvem der henvender sig til eventuelle, som
kan huse en skakklub. Når undersøgelsesperioden for fase 1 er afsluttet vil vi mødes igen.
Dette forventes afsluttet i juni måned. Derefter kommer fase 2. først på tale.
Økonomien.
Den ser forsat rigtig god ud, vi har kapital nok til 2 år på Seminariehuset på de nuværende
takster, hvis alt andet går i fisk.

Pokalturneringen
Vi beholder de samme betingelser som sidste år.
Eventuelt.

Den endelige fusion af 4. og 5. hovedkreds forventes gennemført her i maj måned.
Aftale om repræsentation fra Ribe Skakklub er aftalt.




Bestyrelsens 5 mand indfandt sig fredag den 26. juni hos i Hermans have med følgende
dagsorden

Dagsorden: Fase 1
Lokalet.
Evt.

Lokale.
På sidste møde aftalte vi, at spørge forskellige steder om mulighed for at huse en skakklub.
Der var positiv tilkendegivelse 2 steder fra.
Den gamle Bispegade skole har nogle ledige lokaler i kælderen, som kunne stilles til rådig-
hed, men huslejen af en sådan størrelse, at det vil gøre et stort indhug i vores kontingent.
Ribe Jernstøberi har været så venlig, og stille nogle lokaler til rådighed, mod en lille aftale
for den kommende sæson. Vi var omme og se på lokalerne, som lige skal have en omgang
rengøring, lidt ommøblering og så er de faktisk klar.
Vi har aftalt at begynde med dette på tirsdag 30. juni og 7. juli kl. 19.00. Så må vi se..
Eventuelt.
Vi har fået tildelt et arrangement i Sydgrandprix til afholdelse i februar 2016
Her er vores nye indgang... så kom og hjælp, hvis du kan.