Generalforsamling
i Ribe Skakklub i
klubbens lokaler på Industrivej 20B
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2.
Formandens beretning
3.
Regnskab
4.
Nye lokaler og gebyrregler for benyttelse af
lokaler.
5.
Kontingent
6.
Valg: Til bestyrelsen 2 bestyrelsesmedlemmer
På valg er kasserer Jørgen V. Stavnager, sekretær Herman
S. Petersen og.
Bestyrelsesmedlem Tobias S. Lindgaard
2 Supleanter
2 Revisorer
7. Indkomne
forslag. (senest 27. marts)
8. Eventuel
Valg af dirigent:
Arne Nissen vælges.
Formandens
Beretning 2014:
Daws
og Velkommen til den første GF på denne midlertidige placering, det har
ikke
været et sjovt år, alt taget i betragtning. Vi må håbe, at det kun kan gå
fremad
herfra. Hvad skal vi ellers gøre?
Bestyrelsen
har haft en Brain Storm og der kom følgende ideer frem. Vi fremlægger
dem her på papir, så de ikke bliver offentliggjort med for store forventning.
Kommunen
skriver at vi stadigvæk har et lille problem. Det skulle gerne blive rettet i
dag under indkomne forslag, så må vi håbe at de ikke har mere.
På 4HK GF som foregik i Ribe i disse lokaler den 22. feb. Skal jeg hermed
meddele
et stort tak fra formanden Kai, som var yderst tilfreds med vores
arrangement.
Der var ikke rigtig noget nyt fra 4hk. De venter også på DSU.
Byturneringen kom lige akkurat op på 11 deltagere, men kun i de 2 første runde,
så var vi tilbage på de problematiske 10. vi valgte og kører videre med 2
oversider,
så den kunne gennemføres med 8 runder. Det var ikke ideelt, men det
gik.
Der kom igen et nyt navn på pokalen - nemlig Hans Erik Leimand…
Tillykke til
Hans Erik.
Klubturneringen var igen sat ned til 6 deltager i 1. klasse, så det blev igen
en dobbelt
rundet over 10 kampe. Da der kun var 4 deltager i 2. klasse skulle
der spilles trippel
rundet over 9. kampe. Det gav igen meget mere spil.
1. klasses vinder og ny klubmester… Tillykke til Arne Nissen.
2. klasses vinder og oprykker… Tillykke til Per Andersen.
Holdturneringen havde lidt mange problemer i opstarts fasen, men kom trods alt
i
gang. Det ser igen ud til at næste sæson, også bliver lavet af os selv..
altså 5 og 4 hk.
Hvordan gik det så vores hold i denne her sæson?
Ribe
1. rykkede ned og det var ikke så godt.
Ribe 2. fik en 1. plads og skulle spille vind eller forsvind mod springeren…
UPS
Ribe 3. fik en 1. plads…
Ribe 4. kunne ikke få et hold samlet…
Black
& White kører med en samlet gruppe og jeg kan desværre ikke sige hvem der
har vundet, da tavlen ikke er færdig, så det er godt at præmierne er efter
lodtrækning,
som vil blive fundet under evt..
Aktivitetsniveauet er at vi igen i år harværet repræsenteret i forskellige turneringer
blandt andet Syd Grand Prix som
stadigvæk er et hit blandt alle skakspillere, bare se
på Vojens med 85
deltagere. Der er selvfølgelig også Sondex Cup og Horsens lang
weekend.
Desuden
kommer der igen et udspil til Lundeborg havneskak fra mig og Per?
SkoleSkak
er PT meget død. Vi må ha’ kikket på det.
PokalSkak… Der var 1½ hold med til Tønder og de stillede op i elite med Wilton,
Peter, Karsten og Simon, men der var for få hold, så de lavede en lille rokade,
så de
kunne stille op i brederækken med Wilton, Peter, Karsten og Simon
Rasmussen.
Det gik ikke så godt, men de fik så 2. pladsen i eliten, som udløser
en adgang til
DSU’s pokalturnering i Odense, desuden et 500 kr. tilskud.
Hvis de ta’r af sted.
Til
sidst vil jeg takke for opbakning, det har ik' været sjovt alt sammen, men vi
har
da trods alt fået disse lokale til at ulme af skaksjæle eller som det gamle
ordsprog…
”Kroppen kan
helbredes, sjælen ikke”
Idekataloget
blev herefter drøftet og som det væsentligste må nok nævnes, at der skal
arbejdes for et
endagsarrangement i form af en weekendturnering i en el. anden form
Skoleskak
skal forsøges gennemført i samarbejde med Wittenbergskolen.
Deltagelse
i Ribe By Night bør gennemføres.
Beretningen vedtages...
Regnskab:
Jørgen
Stavnager fremlægger et revideret
regnskab. Efter lidt præcisereing af
enkelte punkter godkendes
regnskabet for 2013.
Kontingent:
Der
ser ikke ud til, at der kommer kontingent ændringer fra DSU og 4HK.
Derfor
fastsættes kontingent til uændret for sæson 2014.
Valg til bestyrelsen:
Her
genvælges Jørgen V Stavnager, Tobias Lindgaard og Herman S Petersen.
Supleanter:
Hans E Leimand og Ulrik Germundsson.
Revisor:
Hans E Leimand og Arne Nissen.
Indkomne forslag:
Efter
indførelse af ny regnskabsperiode er det også nødvendig med en tilpasning af
tidspunkt for afholdelse af ordinær
generalforsamling. Det er god regnskabsskik, at
der afholdes generalforsamling
senest 3 måneder efter regnskabsafslutning.
Derfor foreslåes at der afholdes
generalforsamling i februar i stedet for april.
Forslaget vedtages.
Eventuelt:
Formanden
uddeler præmier.
Klubturnering:
Klubmester Arne Nissen. 2. Jan Rosenberg.
Gruppe 2. Første plads til Per Andersen, 2. Tobias
Lindgaard
Black
& White: Her bliver der trukket lod om præmierne.
Simon Rasmussen og Per Andersen er de begunstigede.
Vi
vil markere vores taknemlinghed overfor Brødre Holst-Sørensen for stillen deres
lokaler til rådighed for skakklubben.
Der
opfordres til, at deltage i Lundeborg åben skakturnering.
|