Tirsdag 2. april 2013 kl. 19.00

Af Herman S. Petersen

Generalforsamling i Ribe Skakklub i klubbens lokaler Bispegade Skole.

Dagsorden:
1.      Valg af dirigent

2.      Formandens beretning
3.      Regnskab
4.      Nye lokaler og gebyrregler for benyttelse af lokaler.
5.      Kontingent
6.      Valg: Til bestyrelsen 2 bestyrelsesmedlemmer
         På valg er Formand Peder Pharsen, og bestyrelsesmedlem
         Per Andersen.
         2 Supleanter
         2 Revisorer
7.      Indkomne forslag. (senest 27 marts)
8.      Eventuel

Valg af dirigent:
Arne Nissen vælges.

Formandens Beretning:
Daws og Velkommen for sidste gang i disse lokaler, det er med ærefrygt og
vemod at jeg siger disse ord, da jeg ikke ved, hvor vi starter op igen til august.
Vi må se, hvad der kommer frem på denne GF.

Bestyrelsen...
har ik' planlagt så mange tiltag da vi ik' er sikre på, hvor vi står
PT. Vi har dog sagt ja til deltagelse i Ribe by Night den 31. maj.

Kommunen...
Ja.. jeg har ik' så meget og sige om dem, det kan vente til punkt
4. Derudover som man kan se, bliver der arbejdet med flytningen… Hvor skal
vi hen nu?
På 4HK
GF... blev der sagt ja til en ny holdturneringsform. Jeg kan se, at DSU
har udsat beslutningen til august 2014. Det blev desuden fastlagt at Ribe skal
afholde næste års GF 22. feb.
Byturneringen...
Fik igen et deltager problem, da der var 2 sene afbud, så den
igen ikke gik op med 8 runder, så vi var nød til at slettet første runde… lidt uhel-
dig. Der kom igen et navn på pokalen - nemlig mig igen… Tillykke til mig selv.
Klubturneringen...
Var for første gang sat ned til 6 deltager i vær klasse også
dobbelt rundet. Det betød at der skulle spilles 10 kampe…
Det gav noget mere spil om titlen.
1. klasses vinder og ny klubmester… Tillykke til Jan Rosenberg.
2. klasses vinder og oprykker… Tillykke til Simon D. Ladefoged
Holdturneringen...
Køre nu med en selvstændig side, som måske skal over i
DSU regi. Det ser ud til at næste sæson, også bliver lavet af os selv.. altså 5 og
4 hk.
Hvordan gik det så vores hold i denne her sæson?
Ribe 1. rykkede op… igen…
Ribe 2. fik en 3. plads…
Ribe 3. fik en 2. plads…
Ribe 4. kom da til det sidste stævne…

Black & White...
Kører med kun en gruppe og man kan ik' sige noget om hvem
der fører, da der PT er mange udsatte partier.
Syd Grand Prix...
Må siges at være 4hks mesterværk. Den er blevet stor nu. Vi
har igen i år været repræsenteret på forskellige tidspunkter. Der er selvfølgelig
også Sondex og Per og mig kommer med et udspil til Lundeborg havneskak til
august?

SkoleSkak...
Kører, men kun lige da den nye Ansgarskole er under ombygning,
det har gjort ondt på vores ide oplæg..
PokalSkak…
Da bestyrelsen igen har bevilliget 500 kr. pr. hold, som går videre.
Så jeg håber virkelig, at vi kan samle nogle hold til lørdag den 4. maj.

Til sidst
vil jeg takke alle som har bidraget til, at disse lokale fik noget skaksjæl
eller som det gamle ordsprog…

”Ude er godt, men hjemme er bedst”

Beretningen vedtages uden de store kommentarer.

Regnskab:
Jørgen Stavnager fremlægger et revideret regnskab. På grund af omlægning af
regnskabsår ser tallene lidt anderledes ud i år. Nogle af medlemmerne har været
lidt tilbageholdende med betaling af kontingent.
Regnskabet godkendes.


Nye Lokaler:
De ønsker til de nye lokaler, som Ribe skakklub for stillet til rådighed af Esbjerg
Kommune svarer ikke helt til de forventninger vi har... Så som Åbningstider,
materialeopbevaring, kantineforhold og møblering. Fra 1. Januar er der nye ge-
byrregler, der betyder en meget stor udgift for klubben. Der er stor enighed om,
at finde andre lokaler. Der bliver foreslået, at søge andre uddannelsessteder, om
der her kan stilles lokaler til rådighed der kan imødekomme vore ønsker.
Eventuel på virksomheder eller privat bør også undersøges.

I første omgang har klubben fået mulighed for oplagring af materialer hos Holst
Sørensen i en lagerbygning. Hvis der er behov, kan spilleaften flyttes.

Kontingent:
Forbliver uændret indtil der er en afklaring omkring klublokaler og eventuelle
udgifter forbundet med fremtidig virke for klubben.


Valg:
Der var genvalg til alle ude modstand.


Indkomne forslag:
Der var ikke kommet nogen.


Eventuelt:
Arne Nissen blev rost meget for sin indsats, for hans ihærdighed med at sætte
1. holdet.

Der blev orienteret om mulighed for deltagelse i DSU Pokalturneringen. De in-
teresserede spillere finder selv sammen på hold. Der forsøges at samle 2 hold.
Vinder af klubturnering gruppe 1:
Jan Rosenberg på 1. plads, Arne Nissen på 2. plads.

Vinder af klubturnering gruppe 2:
Simon D. Ladefoged på 1. plads, Per Andersen på 1. plads.
Derefter nogle få anekdoter fra forsamlingen... Så kom tiden til at de sidste flyt-
tekasser skulle i bilen, så vi kunne få lukket helt ned for Bispegade Skakklub.