Nu både By -og Klubmester....

Af Jimmy Andersen!

Kampen om Klubmesterskabet  blev reelt et opgør mellem Knud og Jimmy. Efter et spændende forløb vandt Jimmy med flotte 6/7. Knud var hele tiden i hælene og kunne med lidt mere held i indbyrdes parti have vundet mesterskabet. Men mon ikke han nok skal vinde titlen de følgende år?! Arne blev en flot 3er med 4 points på bedre korrektion end Jan. Arne tabte kun til den senere vinder. Jan kunne med lidt mere held have været tættere på titlen, men ikke alle kan have heldet med sig.

Pharsen, Hans Erik Leimand og Søren Zerahn spillede alle nogle solide partier, ind imellem fik de dog også Thors hammer at føle.
Jørgen Stavnager må på mange måder være tilfreds med det ½ point. For det ville ikke være til at bære med 0/7. Et godt råd for fremtiden ville måske være at få styr på tiden......sorry.
Men tænk engang på, at Bent Larsen i 1971 tabte 0-6 til Bobby Fischer. Mon ikke han ville have været glad for bare en halv?

2. Klasse:
Kampen om 1.-pladsen i Gr. 2 var vel, som jeg så det, aldrig i fare for Steffen Jørgensen, 5½. Steffen som for nyligt er blevet medlem af klubben spillede stærkt og kunne nok i realiteten have fået et halvt eller helt mere i den samlede stilling. Han skal nok give flere af spillerne i Gr. 1 kamp til næste år.
Ulrik og Hans Hansen sluttede begge på flotte 5/7, men Ulrik havde bedre korrektion og slutter som nr. 2. Midterfeltet bestod af Palle, Herman og Henning. Alle 3 spillede solidt og kan være tilfredse med resultatet. Gunner og Jørgen Østergaard må sande, at gruppen var stærk, men ingen af de to faldt helt igennem.

3. Klasse:
Vinder af Gr. 3 blev Knud Jørgensen med flotte 6/7. Valdemar, Hans Nielsen og Hans Lautrup tog de næste pladser. Med andre ord satte de "ældre" ungdommen på plads.
Ungdommen: Klaus Hansen, Simon Esbjerg, Tobias Lindgaard og Marius Nicolaisen spillede mange spændende partier og har med garanti hentet masser af erfaringer, som kan bruges fremover.

Alt I alt igen i år en spændende turnering. Husk at I nu kan få revanche i den næste turnering, som jo er

BLACK & WHITE                                                  (tak til Rolf og andre, der har hjulpet TL!)

Jimmy Andersen