Referat

Af sekretæren ( Herman S Petersen )

Generalforsamling i Ribe Skakklub.

Tirsdag 15 april 2008 kl. 19.00


Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Regnskab
4. Kontingent
5. Valg: Til bestyrelsen
....3 bestyrelsesmedlemmer
  På valg er Claus Egelund, Knud Jespersen(supleant for P.P.) og Herman S. Petersen

....2 Supleanter
  På valg er Ulrik Germundsson, Knud indtrådte jo i bestyrelsen
....2 Revisorer
  På valg er Arne Nissen; Karsten Jacobsen er udmeldt af klubben
6. Indkomne forslag.
....Der er til pkt 6 kommet 2 forslag.

......1. Vil Ribe Skakklub arrangere et stævne i Sydgrandprix.

......2. Hvad vil vi bruge pengene fra EMT kontoen til.

7. Eventuel

Peder Pharsen byder velkommen.

Pkt. 1
Arne Nissen foreslåes til dirigent. Dette vedtages.
Dirigenten konstaterer generalforsamlingens lovlighed, og giver ordet til formanden,
som går i gang med årets beretning.

Pkt. 2
Her følger den skrevne beretning.

Daws… ja.. Jeg er så den nye formand. Hvad vil det så betyde… tja Klubben
vil gå nye tider i møde… Hvorhen det vil føre.. det må vi se fra næste sæson?

Ribe skakklub er stadigvæk den største klub i 4hk… men det begynder og
blive tæt. Det må vi se om der ikke kan gøres noget ved… og jeg håber på
fuld opbakning med hensyn til de tiltag bestyrelsen vil ta’… Vi har allerede
taget den første beslutning. Hvem har tid til at være med den 30. maj fra kl.
18 til omkring kl. 22… jeg vil godt se fingere?

Byturneringen blev i denne sæson igen vundet af Jimmy Andersen… Tillykke
godt gået. Derfor arbejder bestyrelsen på at få den piftet lidt op til næste
sæson… også med henblik på kommunen Esbjerg.

Klubturneringen blev sørme også vundet af Jimmy Andersen… Tillykke Vi
uddeler præmier under punkt 7.

Ribe havde 5 hold med i år… Et i 2 div. Som blev nr. 4… Et i A-rækken som
også blev nr. 4 To hold i B-rækken det gav en 4 og 6 plads.. Et hold i
C-rækken som blev en suveræn nr. 1... Vores junior var også af sted… men
kun en gang ud af to..

Pokalturneringen havde vi kun et hold med…og vi fik en 2 plads efter Tønder
Da Tønder havde 1802 i gennemsnit… Kom de videre som elitehold… Så vi
vandt brederækken.

Black & White kører faktisk lige så godt som byturneringen iværtifald.. hvad
angår deltagere?

Der er ikke så mange Ribe spillere der deltager i turneringer uden for klub-
ben. Det kan der være mange årsager… men de skulle prøve og deltage i en
SGP.. Så derfor har bestyrelsen. Meldt sig under fanen som dem der afholder
et. Skriv derfor denne dato i kalenderen 31. jan.

Nu til den mere alvorlige del af min beretning… Vores højt elskede lokaler.
Der er stadigvæk ikke faldet en afgørelse, så vi kan kun se tiden an…
 Jeg er gået i email kontakt med den ansvarlige på Esbjerg kommune.

Næste problem…
Det helt store problem, som jeg kan se i næste sæson. Hvad gør vi ved afbud
og rundelægningen.. hvem har hvad.. og hvad har vi…Bestyrelsen har beslut-
tet at klubben skal have en klubtelefon… så er der mulighed for afbud.. men
hvem sidder i den anden ende.. og hvordan kommer denne viden videre.

Tilslut vil jeg godt sige at 4hk igen har fået ny formand.. Det er også en ret
krævende post. Der er godt nok mange ting.. der lige plus’lig kom denne vej..
Men jeg prøve og gøre mit bedste… Og så må vi se, hvad det kan føre til.

Såvidt beretningen, den blev så sat til debat.

Vedrørende afbud i forbindelse med igangværende turneringer, her blev der talt om
hvordan det bør fungere normalt. Det ender med, at der før en turnering går i gang vil
blive givet praktiske oplysninger, om hvordan og hvornår afbud gives, hvad spillerne
selv kan gøre for at hjælpe med til en fornuftig afvikling af turnering. Hvornår sidste
frist for at spille udsatte partier. Hvordan turneringsleder adviseres mm.

Byturneringen, vil i år være den turnering hvor der satses, på at få spillere med fra hele
kommunen. Dog vil det være sådan, at pokalen kun kan vindes af en spiller der er
medlem i Ribe Skakklub.

Hans E Leimand gav udtryk for , at han gerne ville lære at bruge klubbens skakturne-
ringsprogram, hvilket blev hilst velkommen, bestyrelsen vil sætte de nødvendige tiltag
i gang.

Pkt. 3 Regnskab
Der kunne ikke fremlægges et revideret regnskab, idet kassereren ikke havde fået
afsluttet regnskabet, dette beklagede han overfor forsamlingen, og begrunder det
manglende regnskab med, problemer med, at han var gået for sent i gang med opstil-
ling af regnskab. Der var en del problemer med posteringer på kontingentsiden. Der
var dog et foreløbig regnskab der kunne vise noget om klubbens økonomiske tilstand.
Når regnskabet er færdig og revideret, vil det blive slået op i klubben.

Der kom forslag om indkøb af elektroniske skakure.

Der var en forespørgsel på regnskab for Ribe EMT. Kassereren er ikke i besiddelse af
et regnskab for EMT, det blev styret af den daværende turneringsleder. Der for øvrigt
har tilført klubben et meget stort beløb (næsten 35.000 Kr.), fra ovennævnte turnering.
Hvis der foreligger et regnskab vil kasseren fremlægge det.

Nye tiltag med rating og ELO rating, gør det nødvendig for bestyrelsen, at finde ud af hvordan økonomien tilrettelægges omkring turneringer.

Pkt. 4 Kontingent
Bestyrelsen foreslår uændret kontingent, efter lidt debat for og imod, bliver forslaget
sat til afstemning, og vedtages. 

Pkt. 5 Valg:
Bestyrelsesmedlemmer
1 Claus Egelund
2 Knud Jespersen
3 Herman S Petersen
Supleanter
1 Ulrik Germundsson
2 Rolf Petersen
Revisor
1 Arne Nissen
2 Hans E Leimand

Pkt. 6 Indkomne forslag

Forslag 1.
Om Ribe kan tage en Sønderjysk Grand Prix. Her har klubben givet tilsagn om at
gennemføre et stævne 31 januar 2009.

Forslag 2.
Hvad vil indestående på EMTkontoen blive brugt til. Bestyrelsen har besluttet, at gøre
byturneringen lidt mere atraktiv, med lidt større præmier for at tiltrække andre spillere
i kommunen. Da vi i klubben mangler en ildsjæl, som kan styre, og tilrettelægge turne-
ringer som Ribe EMT, har vi ikke noget større på bedding. Der kan måske komme en
endags hurtigturnering på tale.

Pkt 7. Eventuelt
Under dette punkt blev der udleveret præmier og pokaler.