Slut på de gode lokaleforhold?

Torsdag den 6/12 deltog formanden og Peder Pharsen i et møde med kommunen angående Ribe Skakklubs fremtidige lokaleforhold.
Katedralskolen lejer sig ind i hovedbygningen og påbegynder renovation i januar kvartal - væggen mellem vore to rum fjernes!
Kommunen er indstillet på at tilvejebringe nye lokaler i respekt for, at vi skal have mindst to rum samt mulighed for opbevaring (øl/vand/kaffemaskine/det store spil/materialer/bibliotek og alt det andet). Vi kan ikke være i et lokale, der bruges til undervisning om dagen - tænk på juniortræningen!

Mødet endte med to prioriteringer:
1) Hvis de ganske få brugere af Ungdomsklub-bygningen kan flyttes, kan Heltidsundervisningen flytte dertil, og Ribe Skakklub kan flytte tilbage til hvor vi kom fra - nemlig ovenpå! Det  er optimalt bortset fra trapperne.

2) Radioamatørerne (der er 2 tilbage!) har lokaler ovenpå Salen. Der kunne vi være med rum nr. 2 til lager og aflastningslokale i stuen med vinduer til gården. En sådan løsning er også acceptabel.

Vi får et oplæg fra kommunen senere.