DM i skoleskak og SydGP!

Steffen Jørgensen  og Søren Zerahn repræsenterede Ribe i Vejen lørdag. Her er Steffens rapport:

En lille status rapport til hjemmesiden fra dagens afdeling i Syd Grand Prix fra Vejen.

26 deltagere havde fundet til Vejen til 2. afdeling af Syd Grand Prix.

14 deltagere i A-klassen samt 12 deltagere i B-klassen.

I A-klassen deltog Søren Zerahn og Steffen Jørgensen fra Ribe Skakklub. Svend E. Kramer fra Bov havde favoritværdigheden mens Søren var nr. 2 seedningsmæssigt.

Tror diverse edb-problemer (2 runder måtte lægges om efter start !!) forløb turneringen i gode rammer, med masser af god skak. Svend E. Kramer påtog sig den gule førertrøje allerede fra første runde, og beholdt den på lige siden. Der var reelt kun spænding om de sekundære placeringer.

Jeg selv spillede en ganske flot turnering (bød Hr. Kramer op til dans i en Staunton gambit, men det rakte ikke mod overmagten) og sluttede med 5/7 på en delt 2.plads - nøjagtig samme korrektion med Jens Olesen fra Tønder.

Slutstillingen i A-klassen blev:

1.     Svend E. Kramer, Bov        6½/7

2-3.  Steffen Jørgensen, Ribe       5/7

2-3.  Jens Olesen, Tønder           5/7

4-5.  Hans Paulsen, Springeren   4/7

4-5.  Erik Asmund, Gråsten         4/7

6.     Søren Zerahn, Ribe             4/7

I B-klassen vandt Ken Gejl med 7/7 point !!

I øvrigt henvises til Vejens hjemmeside - http://vejenskakforening.dk/

Knud Jespersen og Klaus Hansen deltog for Ribe Skoleskak i ældste gruppe ved DM-stævnet i Odense. Klaus fik 1½ points, mens Knud  med 5½ blev en flot nr 4. Det beviser atter, at Knud er blandt de allerbedste i landet i sin aldersgruppe. Tillykke.
Rasmus Lund Petersen, Gråsten, blev en overraskende DM med 7/8. Tillykke herfra!