Peter Leimand alene med 4/4

Igen en spændende runde med godt skak og drama: Det absolutte topopgør mellem Jimmy Andersen og Peter Leimand blev meget seværdigt, da Jimmy gav to lette officerer for tårn og to bønder. Efter mange kringlede manøvrer blev den ekstra officer udslagsgivende, og Peter er således alene i spidsen med max 4 points. Jan Rosenberg vandt en kvalitet mod Peder Pharsen, men stillingen var meget lukket med 16 bønder på brættet. Efter tålmodigt flytteri og et chancerigt/risikabelt løber-offer kunne Jan løbe med hele pointet. Knud Jespersen vandt over Hans E. Leimand i en vistnok lige men vanskelig stilling, og Rolf Pedersen-Arne Nissen blev remis efter noget fordel til Rolf.
Stillingen efter 4 af de 8 runder:

Peter Leimand 4 points
Jimmy Andersen, Rosenberg, Rolf Pedersen og Knud Jespersen 3 points
Arne Nissen 2½ + et udsat parti
Søren Zerahn 2 + udsat

SIDSTE: Dansk Skakklub Flensborg trækker sig fra Holdturneringen og melder sig ud af DSU!

RIBE TRÆKKER M-HOLDET! Ribe Skakklubs 2.-hold, som spiller i Mesterrækken i 4HK, har de seneste sæsoner haft pinagtigt svært ved at stille med troværdigt hold, og holdlederen har oplevet ydmygende timer ved telefonen for overhovedet at kunne finde 6 spillere.
 Vi er klar over, at der kommer kritik derudefra, men klubben kan ikke leve med de ovennævnte forhold.
Til gengæld stiller vi fortsat med Div. + 4 hold (fex A,B,B og C), og vi forventer også, at Hans Erik Leimand stiller med et eller to hold i D-rækken.