Liv i lokalerne!

22 spillere og et par tilskuere sørgede for en intens skakaften, da Byturneringens 2. runde blev spillet. To drenge fra juniortræningen spiller deres første turnering i klubben. Marius Nicolaisen og Peter Esbjerg tabte begge, men mod så stærke klubspillere som Knud Andersen og Arne Nissen. Når de lidt nemmere modstandere dukker op, skal de unge nok få skrabt lidt points sammen og erhverve deres første rating-tal.
Der blev spillet mange spændende partier:
Ny junior i klubben Tobias Lindgaard, Bramming, spillede aldeles fornuftigt mod Jimmy Andersen, inden den regerende bymester slog til. Peder Pharsen og Henning Fogtmann spillede sig lynhurtigt i et vanskeligt springerslutspil, som Pharsens rutine så kunne afgøre. Hans Hansen-Claus Egelund en korrekt remis. Overraskende var det, at Knud Jørgensen kunne vinde over Bent Fogtmann. Jan Rosenberg spillede Morra mod Herman S. Petersen og udnyttede officersspillet til at vinde bonden tilbage og sejr.
De to på papiret mest spændende opgør endte med gevinst til Knud Jespersen over Søren Zerahn efter at Søren havde stået bedst i lang tid. Rolf Pedersen prøvede alle kneb, men måtte nøjes med remis mod Hans Erik Leimand.
Således har Peder Pharsen, Jimmy Andersen, Jan Rosenberg og Arne Nissen ikke overraskende max 2 points, og det forventes, at Peter Leimand ligeledes er på 2, når det udsatte er spillet.
Herefter går det løs med favoritterne mod hinanden!

RIBE TRÆKKER M-HOLDET! Ribe Skakklubs 2.-hold, som spiller i Mesterrækken i 4HK, har de seneste sæsoner haft pinagtigt svært ved at stille med troværdigt hold, og holdlederen har oplevet ydmygende timer ved telefonen for overhovedet at kunne finde 6 spillere.
 Vi er klar over, at der kommer kritik derudefra, men klubben kan ikke leve med de ovennævnte forhold.
Til gengæld stiller vi fortsat med Div. + 4 hold (fex A,B,B og C), og vi forventer også, at Hans Erik Leimand stiller med et eller to hold i D-rækken.