KJ og AN får ELO-tal!

De mange kampe mod frygteligt stærke modstandere i 1. Division har haft den side-gevinst, at FIDE på juli-opdateringen har Knud Jespersen med ELO 1963 og Arne Nissen med ELO 1943. Sidste år kom Jan Rosenberg på listen - han har pt ELO 1971 (DSUs side er mangelfuld i øjeblikket).
Jimmy Andersen, 2131
Peter Leimand, 2070
Lars Wilton, 2134
har haft ELO-tal i mange år, men det er fint, at nye kommer til.

www.fide.com/ratings/

Når man læser, at Ribe Katedralskole har ansøgt om at leje Bispegades Skole, når HF-uddannelsen flytter ind til Gymnasiet om to år, tænkes der jo straks, om Ribe Skakklub bliver smidt ud af de glimrende lokaler, der om noget har gødet jorden for klubbens gode udvikling. Vi stoler dog fast på, at Esbjerg Kommune med klarsyn og forstandighed ikke griber til den slags uhyrligheder.....

VESTERHAVSTURNERINGEN har i disse timer sidste tilmelding. Det kan vist godt nås endnu. Hans Erik Leimand og Karsten Jacobsen er tilmeldt.

SÆSONSTART: vi starter anderledes op end vanligt.
Tirsdag den 21. august og tirsdag den 28/8 spilles der hurtigskak som opvarmning til sæsonen.
Byturneringen starter tirsdag den 4. september!!

Fortsat god sommer. Formanden er til at træffe hele perioden.