Pinsedag 27/5-07!

Af Jimmy Andersen:

Otte deltagere fordelt på et elitehold og et juniorhold tog kampen op med de allerstærkeste klubber i DK.
Eliteholdet, som bestod af Lars Wilton, Peter Leimand, Jimmy Andersen og Karsten Jacobsen, var før starten ikke blandt favoritterne, men nærmere bunden af rækken. På vej i bilen fra Ribe til Nyborg var mindstemålet for turneringen, at vi ikke skulle blive sidst. I 1. runde skulle vi møde Holstebro, og efter en lige kamp sluttede det 2-2. Eneste sejr var til Wilton.

I 2. runde Evans, som Ribe ikke altid har haft de store resultater imod. Det så også denne gang meget skidt ud undervejs, men en feberredning af Peter reddede et lille nederlag 1½-2½.
Før 3. runde var højdepunktet på hele turen: buffeten, som alle skakspillere glædede sig til. Den var fantastisk!!!

I 3. runde stod vi til mødet med Nordre, som jo rykkede op i Skakkligaen. Et stort nederlag på ½-3½ var OK. Eneste remis var til Karsten på bræt 4 mod Nina Høiberg!
4. runde: den helt store nedtur! 0-4 mod Dianalund var direkte pinligt.

5. runde: vi mødte Læseforeningen, som før runden var det eneste hold under os i den samlede stilling. Nu måtte vi tage os sammen. Resultatet 2-2 var OK. Peter vandt i mindre end 10 træk, da modstanderen gik helt galt i byen.

6. runde: Springeren var på papiret en overkommelig modstander, hvor vi burde vinde rimeligt komfortabelt, men ak, ak, ak. Jimmy smed et tårn i slag efter at være foran med en ren officer - pinligt. Heldigvis fik de tre andre 2½, så vi vandt 2½-1½. Vi undgik således sidstepladsen.

Samlet set fik Peter Leimand det bedste resultat med pæne 3/6.

Juniorholdet klarede det bedre end eliteholdet, og Knud Jespersen scorede flotte 4/6 på 1. brættet i stærkt selskab. Resten af holdet samlede en masse erfaringer, så fremtiden ser lys ud...

Se link fra dsu.dk for yderligere tal fra Pokalfinalen.

Tønder skakklub har lagt fine billeder frem fra Pokal-stævnet den 29. April - blandt andet et vellignende foto af Ribes vindere i Elite-rækken, som sammen med  juniorholdet skal til Nyborg Pinsedag.

RIBE EMT spilles også i 2008!

De mange henvendelser under og efter årets turnering, Generalforsamlingens enstemmige indstilling, men først og fremmest tilbagemeldingen fra holdet/de ansvarlige, der alle følte, at årets turnering havde været mindre hård end frygtet; disse faktorer gjorde, at bestyrelsen torsdag aften den 10/5 besluttede, at vi ikke kan stoppe her.
Nogle vil måske finde det latterligt, at vi havde meldt ud, at EMTen stopper, men det var jo på baggrund af en alt for hård omgang i 2006, så måske tilgiver I os slingrekursen?
Vi er klar igen med obs på endnu mere uddelegering af opgaverne, og vi er såmænd allerede begyndt at glæde os til næste år!

Sæt X ved weekenden efter Påske 2008!