Vi ser FREM til april!

Ribe EMT har gennem årene haft deltagelse af pænt store hold fra mange sider: Tåstrup, Viby, Jetsmark, Nr. Åby, Kristianssand i Norge m.v.
Her en måned før tilmeldingsfrist har en klub dog slået alle rekorder mht. opbakning: FREM, Odense har lige nu hele 16 spillere tilmeldt!! Det er et uhørt flot engagement, som vi er dybt imponerede af. Vi håber, at de kommende tilmeldinger vil sprede FREM-spillerne lidt på listen, så de ikke kun kommer til at spille mod sig selv - langt fra hjemmet!

Der er ialt 73 tilmeldte pr. 7/3, så vi rammer med stor sikkerhed de 90 (max) igen. Vi opretter snart en venteliste, hvor vi anbringer spillere i bredden. Der er kontakt til mange stærke spillere, og der skal jo være plads til at fylde M1 og M2 med spillere fra toppen af dansk skak.

I Black & White spilledes tirsdag 2. runde: i Gruppe 1 har Knud Jespersen lagt hårdt ud med 4/4, mens Jan Rosenberg har 3½. De har begge været hårde ved Arne Nissen, og det ligner allerede en tvekamp.
I Gruppe 2 har Jørgen Østergaard og Hans Hansen 3½/4, mens Ulrik Germundsson og Palle Petersen har 3.
3. runde spilles på tirsdag den 13. marts.

Vort debatforum blev hacket hen over sidste sommer. Nu prøver vores webmaster med et nyt setup, så vi kan kommunikere uden at rejse os op eller åbne munden!
Debat på Ribe Skakklubs hjemmeside kaldes fortsat "HØKKeM"!? som ligger nederst i hovedmenuen på forsiden.
Adressen er:

EMTen:

Rygeforbuddet:

Vi har i invitationen til Ribe Weekend EMT skrevet, at "...der kan ryges på gangene"!

DER KAN IKKE LÆNGERE RYGES PÅ GANGENE, man skal udenfor.

Ved sidste års EMT opfordrede vi rygerne til at tage ekstrem hensyn til de mange unge mennesker og ikke-rygere i almindelighed. Vi havde to særskilte analyserum for rygere. Alligevel var der røg-gener, og vi kan ikke være utilfredse med, at det nu er slut, men vi ville godt have kendt spillestedets beslutning, før vi annoncerede i Skakbladet!
Annoncen , der ligger på dsu.dk er ændret, men papirudgaven i januar-bladet står ikke til at redde. Vi modtager ikke kritik fra eventuelle rygere/deltagere i årets turnering, da vi var i absolut god tro, da annoncen blev indrykket. I den rækkefølge, man tilmelder sig turneringen, vil vi gøre opmærksom på ændringen, (som så tilmed lever 100% op til FIDEs regler om totalt røgfrie lokaler).
Vi håber på forståelse.