Turneringskomiteen informeres.

Turneringsleder Per Rasmussen afviste søndag aften Ribes indsigelse mod kampen i Århus. Det er altså nu sådan, at en lidt kitchet hjemmeside kreeret af - Per Rasmussen -  er blevet det orakel, hvorefter vi alle har os at rette. Det burde klubberne vel dog være informeret om. Vi har i årevis troet, at det lille turneringshæfte var garant for de vitale informationer, og at alt vigtigt blev modtaget med post.
Når en klub ændrer spillested i forhold til det trykte hæfte, kunne man nok forvente information herom, fra TL, men da ikke mindst fra hjemmeholdet. Hvor svært ville det have været for SK68 at sende en kort mail til Ribe for at sikre, at vi var informerede?
Iøvrigt løb en af SK68s egne spillere også fortvivlet rundt ved Studenternes Hus!! I behagelig telefonsamtale med formand Allan Bangsbro, forklarer denne, at samme spiller ikke forstår dansk....fair nok, men han har da kunnet stave til Studenternes hus, som der står i hæftet.
Ribe har sendt en protest til Turneringskomiteen. Vi får næppe en ny kamp, men kan håbe på, at TL bliver pålagt at sikre, at alle klubber får alle vigtige informationer. Og vi kan håbe på, at skakspillere i hele landet har forståelse for, at et hjemmehold, der ændrer spillested, har en sportslig forpligtelse til at sikre, at gæsteholdet er informeret.

Vort debatforum blev hacket hen over sidste sommer. Nu prøver vores webmaster med et nyt setup, så vi kan kommunikere uden at rejse os op eller åbne munden!
Debat på Ribe Skakklubs hjemmeside kaldes fortsat "HØKKeM"!? som ligger nederst i hovedmenuen på forsiden.
Adressen er:

EMTen:

Rygeforbuddet:

Vi har i invitationen til Ribe Weekend EMT skrevet, at "...der kan ryges på gangene"!

DER KAN IKKE LÆNGERE RYGES PÅ GANGENE, man skal udenfor.

Ved sidste års EMT opfordrede vi rygerne til at tage ekstrem hensyn til de mange unge mennesker og ikke-rygere i almindelighed. Vi havde to særskilte analyserum for rygere. Alligevel var der røg-gener, og vi kan ikke være utilfredse med, at det nu er slut, men vi ville godt have kendt spillestedets beslutning, før vi annoncerede i Skakbladet!
Annoncen , der ligger på dsu.dk er ændret, men papirudgaven i januar-bladet står ikke til at redde. Vi modtager ikke kritik fra eventuelle rygere/deltagere i årets turnering, da vi var i absolut god tro, da annoncen blev indrykket. I den rækkefølge, man tilmelder sig turneringen, vil vi gøre opmærksom på ændringen, (som så tilmed lever 100% op til FIDEs regler om totalt røgfrie lokaler).
Vi håber på forståelse.