Ny formand

13 ud af 16 klubber til stede - 22 deltagere ialt, hvilket er fint. Fra Ribe Herman Petersen (FU), Peder Pharsen og Jørgen Nielsen.
Vagn Lauritzen dirigent.
Formandens beretning vedtoges efter et par kritiske indlæg mest gående på FUs kommunikation og manglende fokus på presserende ting. Regnskabet fik også en bemærkning om for "venlig" kontingentopkrævning, og det blev nævnt, at kassebeholdningen kunne afkaste 1600 i rente på en 4% konto.
Helge Andersen indstilles til unionens hæderstegn for sit arbejde med kredsbladet, og dagens rørende øjeblik indtraf, da Godtfred Sloth Jensen modtog diplom og gave som bevis på sit æresmedlemsskab. Godtfred græd lidt, da han pakkede op, og håbede, det var noget konfekt, så han kunne dele med os alle. Det var en flaske mjød, og den var han også villig til at dele! Sådan gik det dog ikke. Senere spillede Godtfred "vennesangen" og en lille sang mere, der værnede om mindet om Godtfreds nu afdøde hustru. Det var smukt.

FU pålægges at indkøbe program til styring af Holdturneringen (som i 6.HK). Hvem der bliver bestyrer vides ikke. Karsten Fyhn og Peder Pharsen er de oplagte emner. De vil nu tygge lidt på det. Herman Petersen vil ikke fortsætte som turneringsleder, så der skal nok findes en person udenfor FU til det job i samarbejde med en af ovennævnte.

Der var lagt op til kampvalg om formandsposten, da Hansjørgen Clausen gerne ville fortsætte, og Svend Erik Kramer blev opstillet af en række af de største klubber. Stemmesedlerne var på vej rundt, da mødet blev foreslået afbrudt til fordel for 5 minutters summen, der mundede ud i, at Uwe Hansen tilbød at trække sig fra FU, Hansjørgen Clausen overtager Uwes ungdomsarbejde, og Kramer bliver ny formand.
En værdig udgang, der signalerer, at ingen ønsker splittelse i hovedkredsen.
Herefter genvalgtes Søren Krabbenhøft til FU, og næsten 4 timers møde var slut.

Tirsdag den 27/2 spiller Ribe 4 mod Ribe 5 i C-rækken.
Søndag den 4/3: Division og M-række.

EMTen:

Rygeforbuddet:

Vi har i invitationen til Ribe Weekend EMT skrevet, at "...der kan ryges på gangene"!

DER KAN IKKE LÆNGERE RYGES PÅ GANGENE, man skal udenfor.

Ved sidste års EMT opfordrede vi rygerne til at tage ekstrem hensyn til de mange unge mennesker og ikke-rygere i almindelighed. Vi havde to særskilte analyserum for rygere. Alligevel var der røg-gener, og vi kan ikke være utilfredse med, at det nu er slut, men vi ville godt have kendt spillestedets beslutning, før vi annoncerede i Skakbladet!
Annoncen , der ligger på dsu.dk er ændret, men papirudgaven i januar-bladet står ikke til at redde. Vi modtager ikke kritik fra eventuelle rygere/deltagere i årets turnering, da vi var i absolut god tro, da annoncen blev indrykket. I den rækkefølge, man tilmelder sig turneringen, vil vi gøre opmærksom på ændringen, (som så tilmed lever 100% op til FIDEs regler om totalt røgfrie lokaler).
Vi håber på forståelse.