4 deltagere fra Ribe

En rapport fra stævnet i Vejen:
Tønder havde 12 deltagere af de 25 - imponerende af Tønder Skakklub, men usselt af naboklubber og de større klubber i Syd! Ribe kan godt være 4 deltagere bekendt, og de klarede sig pænt. Peder Pharsen fik ganske vist aldrig fat og nøjedes med 3/7. Wilton fik derimod 1. plads blandt de tre mesterspillere, ganske vist på deling med Helge Andersen 5/7, men med meget godt spil undervejs. Den 3. M-spiller var Kramer, så bestemt godkendt af  Lars.
Hos de seks 1. kl. spillere vandt Hans U. fra Tønder, mens Jan Rosenberg og Karsten Jacobsen delte 2.-pladsen med 4/7 - udmærket.
Rapporten fra Vejen lyder på en hyggelig dag med god stemning blandt vore folk. Stævnets afvikling forløb vist nogenlunde.

Viborg er bagud 7-13 i Larvik
To danskere ved finalebordet i pokerstævnet i Kbh.
Magnus Carlsen i vanskeligheder mod Svidler.
Liverpool vandt 2-0 over Chelsea....
Jo, der er nok at holde øje med sådan en lørdag!!

Jan Rosenberg, Lars Wilton, Peder Pharsen og Karsten Jacobsen deltager i 5. og næstsidste afdeling af SydGP. De spiller alle i øverste gruppe med 9 deltagere, 3 M-spillere og resten 1.kl. spillere. Bedst fra start er Karsten med 2½/3. Jan vil sammen med webmaster Peder lægge et referat på denne side i aften.

Vejens hjemmeside finder man grupperne, 25 deltagere ialt.

Rygeforbuddet:

Vi har i invitationen til Ribe Weekend EMT skrevet, at "...der kan ryges på gangene"!

DER KAN IKKE LÆNGERE RYGES PÅ GANGENE, man skal udenfor.

Ved sidste års EMT opfordrede vi rygerne til at tage ekstrem hensyn til de mange unge mennesker og ikke-rygere i almindelighed. Vi havde to særskilte analyserum for rygere. Alligevel var der røg-gener, og vi kan ikke være utilfredse med, at det nu er slut, men vi ville godt have kendt spillestedets beslutning, før vi annoncerede i Skakbladet!
Annoncen , der ligger på dsu.dk er ændret, men papirudgaven i januar-bladet står ikke til at redde. Vi modtager ikke kritik fra eventuelle rygere/deltagere i årets turnering, da vi var i absolut god tro, da annoncen blev indrykket. I den rækkefølge, man tilmelder sig turneringen, vil vi gøre opmærksom på ændringen, (som så tilmed lever 100% op til FIDEs regler om totalt røgfrie lokaler).
Vi håber på forståelse.