Gyser i vente!

Næstsidste runde i Klubmesterskabet gav mest forventelige resultater, således at der er lagt op til et brag af en afslutning - dog først den 6. februar, da der i kommende uge er holdturnering, og tirsdag den 30/1 er afsat til udsatte kampe. Der er dog ingen udsatte kampe(!), så denne aften må vi nøjes med at hygge og træne.

I 1. Klasse spillede Jan Rosenberg mod Arne Nissen, der forsøgte den skarpe Blumenfeld. Han måtte dog i "boxen" allerede ved 5. træk og modtog senere Jans remistilbud. Knud Jespersen vandt over Claus Egelund. Hans Erik Leimand og Søren Zerahn tog en fredelig remis, mens Knud Andersen og Peder Pharsen spillede et interessant parti, der dog endte remis i et uklart slutspil. Dermed ligger Klubmesterskabet til Jan Rosenberg eller Knud Jespersen, der hvar har 4½ points. Jan møder Egelund, mens Knud møder Pharsen. Teoretisk kan Arne Nissen og Hans E. Leimand nå helt frem. De mødes indbyrdes og må håbe, at begge frontløbere taber!
Ned fra 1. Kl. rykker Egelund og Knud Andersen.

I 2. Klasse vandt Jørgen V. Stavnager forholdsvis let over Herman Petersen. Kurt Petersen og Jørgen Østergaard ville ikke hinanden noget ondt - remis, Og Ulrik Germundsson/Henning Fogtmann ligeledes remis. Spillefuglene er begyndt at savle: det var Hennings 6. remis i lige så mange kampe. Odds på tab/sejr til Fogtmann i sidste runde skulle nærme sig 1:100, hvorimod remis er 1:1!
Den udsatte mellem Hans Hansen og Rolf Pedersen spilles torsdag den 18/1 og er helt afgørende for oprykningskampen. Stillingen:
Stavnager 4½
Hans Hansen 4+
Henning Fogtmann 3
Rolf Pedersen 3+
De øvrige fire er alle i nedrykningsfare!

I 3. Klasse er Hans Lautrup Andersen ude af oprykningen. Han udspillede ellers Gunner Kjeldbjerg, men ganske tragisk faldt vingen et træk før mat!
Stillingen:
Palle Pedersen 5½
Valdemar Østerby 5
Gunner Kjeldbjerg 5
Knud Jørgensen 4½
Palle og Gunner mødes indbyrdes, mens Knud Jørgensen møder Hans Lautrup. Østerby har spillet færdig, men kan jo altså i teorien ende på 2.-pladsen og oprykning.

Rygeforbuddet:

Vi har i invitationen til Ribe Weekend EMT skrevet, at "...der kan ryges på gangene"!

DER KAN IKKE LÆNGERE RYGES PÅ GANGENE, man skal udenfor.

Ved sidste års EMT opfordrede vi rygerne til at tage ekstrem hensyn til de mange unge mennesker og ikke-rygere i almindelighed. Vi havde to særskilte analyserum for rygere. Alligevel var der røg-gener, og vi kan ikke være utilfredse med, at det nu er slut, men vi ville godt have kendt spillestedets beslutning, før vi annoncerede i Skakbladet!
Annoncen , der ligger på dsu.dk er ændret, men papirudgaven i januar-bladet står ikke til at redde. Vi modtager ikke kritik fra eventuelle rygere/deltagere i årets turnering, da vi var i absolut god tro, da annoncen blev indrykket. I den rækkefølge, man tilmelder sig turneringen, vil vi gøre opmærksom på ændringen, (som så tilmed lever 100% op til FIDEs regler om totalt røgfrie lokaler).
Vi håber på forståelse.