God indsats!

Hovedkredsens pokalturnering for 4-mandshold blev afviklet i Tønder søndag den 14. maj. Ribe kunne mønstre et hold i bredderækken ud af vist nok 13 hold ialt. Vi ville godt have sendt to hold, men afmatningen efter Ribe EMT og den samtidige Tulipanfest har nok spillet noget ind her.
Vort udmærkede hold stillede op i bredderækken ( under 1800 i gs-rating): Jimmy Andersen, Knud Jespersen, Rolf Pedersen, Per Andersen.
Det stod at læse på Bovs hjemmeside sidst på eftermiddagen, at de to hold fra Bov havde vundet både elite og bredde, men Ribes hold gjorde det nu ganske pænt med en 2.-plads i bredderækken. Nederlaget  (1-3) i 1. runde mod Bov 2 var nok afgørende.
3-1 over Alssund
4-0 over Aabenraa 2
2-2 mod Aabenraa 1
2½-1½ over Gråsten
½-3½ nederlag til Bov 1

Jimmy Andersen blev topscorer i Bredderækken med 5½/7, Knud fik 4½, Rolf 3 og Per 4/7. Alt i alt en fin indsats, men vi er så ikke direkte kvalificeret til Nyborg til landspokalfinalen Pinsedag! Det plejer at være sådan, at toerne også kan stille op - det undersøges. Tak til drengene, fordi de viste flaget!