Det gik vist nogenlunde!

De 20-25 personer tilknyttet Ribe Skakklub, der havde en hård weekend enten som spillere, turneringsledere, kantinefolk eller medhjælpere, er nu forhåbentlig restitueret. Der er leveret en meget stor arbejdsindsats, som sikrede endnu en solid afvikling af Ribe EMT.
I den sæson, hvor Ribe Skakklub rykkede op i 1. Division, nåede Ribe Weekend EMT 90 deltagere. Af dem havde de 60 deltaget i turneringen tidligere, 30 nye. På DSUs side har turneringen været på i en uge, som foromtale og resultatet med billede af henh. Jacob Aagard og Jakob Vang Glud. Vores hjemmeside har haft mange tusind besøg, alene søndag 1200! Vi er synlige ud over alle grænser, så vi må have gjort et eller andet rigtigt!

Store delegationer fra Tåstrup (7 mand/drenge), Kristiansand Norge 7, Gråsten 5 og store hold fra Fyn og Århus, næsten alle gengangere, medvirkede til at stemningen var der fra start og holdt sig hele weekenden.

IM-gruppen blev ikke helt så spændende som ventet, og der blev spillet for få kamppartier (10 af 15 partier remis). Til gengæld var der meget hård kamp i Mester 2, hvor hele 11 partier fandt en vinder. Det viste sig, at Gunnar Pedersen, lokal spiller fra Centrum Esbjerg, kunne tillade sig at tabe i sidste runde og endda vinde gruppen med 3½. Man har naturligvis kikket alle 15 grupper igennem i vores resultatservice, men det er værd at bemærke, at Jørgen Clausen, 11 år, meget sikkert vandt basis 7 med 4½ og mandag kunne se et kæmpe-farvefoto af sig selv på Ribesiden i JydskeVestkysten i en stor omtale af turneringen. Voret eget store talent, Knud Jespersen, vandt Basis 1 med 4 points efter tab i 1. runde - det er godt kæmpet.
Fire af de fem fra Gråsten tog præmie, og fire af de syv nordmænd ligeledes, så de kommer nok igen. Værd at bemærke: I Basis 6 spillede Steffen Jørgensen alle partier remis og fik delt 2.-plads og præmie! Der må være noget galt med systemet.....

Der indløb sene og katastrofale afbud: Lars Hansen SK 1968 sprang til i M2. Et afbud i M4 blev elimineret af Allan Hye, Haderslev. Et vildt sent forfald i B5 kunne ikke reddes - indtil Torben Black, også Haderslev, ringede 18.15: han var på vej!
Tak venner. Således startede turneringen præcis kl. 19 med alle 90 spillere på plads!

Omtale: fx http://www.taastrupskakforening.dk/

Husk generalforsamling 2. maj