Højsæson for skakken!

DM i skak starter 8/4.

Sønderjysk EMT skulle have startet, men er pga manglende tilslutning flyttet til en gang efter sommer. Det er utroligt ærgerligt. Den ændrede termin er temmelig tæt på DM. Da vi placerede Ribe EMT i 1999, styrede vi jo netop langt uden om SEMT og Esbjergmesterskabet, der dengang begge lå i januar/februar. Begge disse turneringer er nu udsat til august/september...Dog ser det ikke ud til, at Ribe har "stjålet" ret meget, da deltagerne i Ribe EMT igen kommer fra hele landet og halvdelen af Norge!

Ribe Skakklub har afsluttet sæsonens sidste turnering. "Nordisk" blev som forventet vundet af Arne Nissen med formidable 6½/7. Knud Jespersen og Jan Rosenberg gjorde det fint med 5½.
Tilbage står, som alle ved, weekend-EMTen fra 21. april, et lille hvil og derefter GENERALFORSAMLING den 2. maj, hvorefter klubben lukker lidt ned. Formanden har dog lovet et hold med det store udendørs spil ved Biblioteket søndag den 30. april. Frivillige må gerne melde sig!

Nogle vil uvægerligt komme for sent, men interessen for årets Ribe EMT har simpelthen været langt over det forventede. Vi beklager, men....

Tilmeldingen til Ribe Weekend EMT 2006 lukker ved 84 deltagere!

Løgumkloster indbyder
Løgumkloster indbyder igen!