Søndag den 19. marts 2006!

Historien kan fortælles igen og igen: Robert, Jimmy og Arne havde vundet deres parti, og Peter spillet remis i den afgørende kamp mod Haderslev. Da vi førte før sidste runde, mente vi nok, at 4-4 var OK, men Esbjerg havde ikke opgivet troen og tog alle 8 point mod Haderslev 2 og sluttede på 34 points. Ved 4-4 havde vi også 34, men samme antal matchpoints som Esbjerg, hvor vi havde tabt den indbyrdes!
Christian Leimand var involveret i stævnets/gruppens allersidste parti og skulle altså vinde, men det skulle også hans modstander, Jan Garbrecht, for så ville Haderslev rykke op, og ved remis ville oprykkeren hedde Esbjerg!!
Altså maksimalt nervepres på alle. Spillere og tilskuere fes ud og ind ad døren, rystende af nervøsitet. Tiden begyndte at spille ind på brættet, og fejlene kom på skift og på stribe, men Christian vandt partiet og Ribe kampen med 4½-3½....

I 1. Division næste år bliver modstanderne skræmmende stærke hold som Århus, Nordre, SK 1968 2, Skolerne 2, Viby, Silkeborg og Læseforeningen/Sydøstfyn. Den tid den glæde. Hvis man kan tåle at vinde, kan man også tåle at tabe!
Der er til formanden tilgået en stribe lykønskninger fra skakvenner fra nær og fjern. Triumfen er os tilsyneladende vel undt!

Tillykke til spillerne, der har udvist stort mod til at tage ansvar og været det mest stabile hold i gruppen. Alle vore spillere har fornuftig score, og reserverne gjorde det også godt. Stor ros til holdleder, Arne Nissen, der på alle måder er gået forrest i det forløb, der nu er endt som et fantastisk eventyr!

SEMT i Vojens