Fordragelighed!

Fra Ribe deltog Herman S. Petersen som bestyrelsesmedlem/holdturneringsleder. Herudover Jørgen Nielsen og Peder Pharsen. 14 deltagere ialt er ikke mange, og de repræsenterede kun otte klubber. De øvrige otte klubber var ikke til stede. Det er noget skidt.
De tre FU-medlemmer på valg blev genvalgt.
Dato for Pokal-skak i Tønder: 14. maj.
Punktet "DSU" afdækkede en temmelig overraskende, men massiv kritik af Unionen. Mange mener, vi får for lidt for kontingentet, Skakbladet er elitært, og hvad får vi ellers for de 466 årlige kroner. Hansjørgen Clausen blev udtrykkeligt opfordret til at melde ud i Hovedbestyrelsen om kritikken.
Den ventede/frygtede, lange debat om Holdturneringen udeblev. Man enedes uden de store sværdslag om, at der i Mesterrækken fortsat spilles på søndage, men med 6-mandshold. I rækkerne A-C spilles der fremover med 4-mandshold, hvilket især skulle imødegå problemet med ihjelklemte skakspillere på bagsædet af Puntoen!

Initiativprisen til Vojens for skak-opstart med en stor flok børn.
Hædersprisen til formanden for Ribe Skakklub for hans utrættelige arbejde med Ribe EMT!! Også ros for klubbens hjemmeside. Den ære tilfalder Webmaster Pharsen!

Herman har sikkert et fyldigere referat fra mødet klar inden længe.

Et par indbydelser, som mange har efterlyst:

DM i Aalborg

SEMT i Vojens