To gange 2-3

Hvilket betyder en sejr og et nederlag. Mandag var Ribe 4 i Bov 3 og vandt 3-2. Ifølge holdleder Claus Egelund spillede han selv elendigt og tabte på 1. bræt. Ulrik Germundsson pressede med et par springere langt fremme og vandt. Hans Nielsen vandt ligeledes, mens Gunner Kjeldbjerg var tæt på, men valgte galt med få minutter på klokken. Hans L. Andersen brugte tid, men pressede godt og modstanderen krakelerede.
Et fint resultat mod det suveræne tophold i C-rækken i den frygtede "faraway-match".
Tirsdag hjemme 2-3 mod Vamdrup og her foreligger et referat fra Jan: "Hans Hansen hurtigt remis mod Erling Lynggård. Knud E. Andersen fik fra en ulden stilling noget fint "fusk" ind på Chr. Kjær, der overså den eneste redning. Per Andersen fik en fornuftig remis mod Baagøe. Herman Petersen tabte til en velspillende Aage Munksgaard. Til sidst Jørgen V. Stavnager i en heroisk fight mod Holger Larsen. Tiden blev desværre afgørende igen".
Tak til Jan. Vamdrup altså i stærkeste opstilling. Et hold vi har mødt et utal af gange gennem årene - både med Ribe 1, Ribe 2, Ribe 3 og Ribe 4! Resultatet er bestemt tilfredsstillende.

I Klubmesterskabet er afviklet nogle udsatte kampe: Hans E. Leimand remis mod Søren Zerahn, Hans E. Leimand-Peder Pharsen 1-0, og Søren Zerahn-Jørgen Nielsen 1-0. I 2. Klasse Claus Egelund-Palle Petersen 1-0.

Søndag 15/1 Ribe 1 hjemme mod Haderslev 2  i 2. division og
                   Ribe 2 hjemme mod Gråsten i Mesterrækken- stor skak-søndag