Og tab i M-rækken

I 1. Division var Ribe 1 igen svært afbudsramt, men igen blev der kæmpet over evne: gode sikre og hurtige remis til Wilton, Robert, Jimmy og Kyndel på de fire øverste. Derefter benhård kamp nederst, hvor Læseforeningen var meget stærkt besat - de stillede med top-8!
Hans Erik Leimand stred i 5 timer med opfindsomt spil, men måtte bøje sig. Jan Rosenberg fik terræn og taktiske muligheder, men en generende dame-skak brød rytmen og tab efter optimistisk spil. Peder Pharsen blev tilsyneladende rullet op på K-fløjen, men vi kender ham! Stille og roligt blev spillet vendt, og en flot sejr i tårnslutspillet vakte stor glæde hos hjemmeholdet. Til sidst skulle holdleder Arne Nissen vise flaget. Efter en meget flot kvalitetsgevinst i midtspillet, skulle slutspillet vinde. Det viste sig vanskeligt, men Arne ofrede korrekt kvalien tilbage til vundet bondeslutspil - imponerende.
Vi er fortsat overhovedet ikke til grin i 1. Division!
Se Læseforeningens referat fra kampen.
Se alt muligt på siden Divisionsskak.

M-rækkem måtte stille op med 5 mand på grund af sygdom og tabte til Alssund med 2½-3½. Remis til Jørgen Nielsen, Søren Zerahn og Rolf Pedersen samt sejr til Per Andersen.

Junior-DM gav en af de mange 7.-pladser (5/8) til Knud Jespersen. Det er godkendt, da tabene alle var til meget stærke drenge. Andreas Wind fik 2 (eller 3?) i E-gruppen, mens Klaus som ventet måtte betale lærepenge, men det kommer! Drengene har haft en fin skak-weekend, og klubben klarede sig trods Knuds forfald!

4. runde KLUB på tirsdag!