Zerahn bedst fra start

Den regerende klubmester, Arne Nissen, måtte give remis i 1. runde mod Søren Zerahn og igen i 3. runde mod Claus Egelund (hollansk), begge gange fra helt lukkede stillinger. Noget tyder på, at Arne gemmer skarpheden til divisionsholdet! Zerahn vandt over Peder Pharsen og har således lagt pres på. Hans Erik Leimand og Knud Jespersen spillede remis fra en for Leimand komfortabel stilling, hvor Knud havde forsømt sin udvikling. Hans Erik med 2½ og Knud med 2 points er begge kommet fornuftigt fra start, men mangler jo begge at møde Nissen. Jan Rosenberg fik terræn mod Knud Erik Andersen, der valgte at bytte damen for to tårne. Det var i denne sammenhæng ikke nogen god løsning, da Jan med D + S hurtigt fangede kongen. Jan og Peder Pharsen mangler et udsat parti.
I 2. Klasse er der en del udsat. Favoritten Rolf Pedersen er noteret for to remis, begge efter klare gevinststillinger. Ikke tilfredsstillende, men mon ikke Rolf kommer igen og vinder gruppen? Jørgen V. Stavnager har kun spillet en kamp og er ligeledes favorit til oprykning. Henning Fogtmann er dog kommet meget fint fra land med tre remis mod Rolf, Hans Hansen og Kurt Petersen.

I 3. Klasse er Palle Pedersen nok den stærkeste. Han har afgivet ½ mod Knud Jørgensen, som også vil spille med i toppen.

Mandag den 20/11 drager Ribe 4 til Tønder 4, mens Ribe 3 hjemme tager imod Aabenraa 2 tirsdag den 21/11. Division og M-række søndag den 26/11 hjemme, og 4. runde Klubturneringen tirsdag den 28/11.