Holdturneringen i gang

En forrygende start for Ribe 4 og Ribe 5, begge i C-rækken.
For Ribe 4 vandt mod Haderslev 4, Herman S. Petersen, Henning Fogtmann og Ulrik Germundsson i en fin 3-1 sejr over et velkendt Haderslev-hold.
Ribe 5 gjorde med en 4-0 sejr helt rent bord mod Bov 4. Hans Lautrup Andersen debuterede som holdleder med at sætte sig selv af  holdet for at give plads til de ældre himmelstormere: Palle Pedersen, Knud Jørgensen og Valdemar Østerby repræsenterede senior-skakken på fornemste vis, mens Gunner Kjeldbjerg i denne sammenhæng må føle sig som junior - alle fire vandt.

Ribe 3 i A-rækken tabte derimod 1-3 i Løgumkloster. Kaptajn Egelunds rapport:
" Rolf blev kørt over af apotekeren, der lavede et meget fint angreb. Per tabte et meget kompliceret parti efter en fejl, hvor han ikke havde meget tid tilbage. Knud Erik havde fordel med en kvalitet for en bonde, men besluttede så at gøre tingene spændende og formøblede et helt tårn, men kom dog igen, og i modstanderens tidnød fremtvang han remis. Jeg selv spillede fransk igen afbytningsvarianten og en småkedelig remis med uligefarvede løbere."

På søndag den 5/11 kl. 12 spiller Ribe 1 og Ribe 2. Skakklubben debuterer i landets næstbedste række på hjemmbane mod Viby. Samtidigt møder i M-rækken vort 2.-hold Bov 2. Der forventes to lige kampe med masser af spænding!

Lørdag den 28/10 var der amtsmesterskaber i skoleskak. På flere sider i 4HKs område er omtalt stævnet i Gråsten. Mange overser, at Ribe-juniorerne deltager i Ribe Amts mesterskab. Her kunne Knud Jespersen igen kåres som amtsmester. Klaus Hansen skal også med til DM i Odense med en 2.-plads i ældste gruppe.
Yderligere en amtsmester fik vi i E-gruppen, da 10-årige Andreas Wind præsterede at vinde samtlige sine partier. Ribe Skakklub kan fortsat være stolt af Hans Erik Leimands arbejde med de unge.

EFTERLYSNING!!
Der mangler et spil i materialeskabet. Et sæt af de fine brikker og et af de store brætter??