JIMMY IGEN!

Det er aldeles imponerende, at Jimmy Andersen nu har vundet Ribe Byturnering fire gange i træk! Denne gang med 6½/8.
Knud Jespersen kom hurtigt i uføre mod Hans Erik Leimand, og da de to tynde springere for en tyk begyndte at dominere, kunne Hans Erik sætte en flot matfælde op. Samtidigt kunne Jimmy så tage remis mod Søren Zerahn i et tårnslutspil, der ihvertfald var mindst lige for Jimmy. Så ingen slinger - titlen var hjemme. Jan Rosenberg, der også spillede en flot turnering vandt med godt presspil over Bent Fogtmann og udelt og velfortjent 2.-plads med 6 points. Søren Zerahn tog 3.-pladsen med 5½ uden at have mødt alle spillerne i toppen.
Knud Jespersen tager Juniortitlen. Desuden var der ratingpræmier til fire spillere.
Rating 1400-1700: Hans Hansen og Claus Egelund.
Rating 1000-1400: Ulrik Germundsson og Palle Pedersen.

En vellykket Byturnering er ovre. Der blev hygget i lokalerne et par timer (og spillet noget halvsløjt lynskak!). Der er pause til 24/10, hvor Klubturneringen starter op med forhåbentlig 24-30 deltagere.

Peder Pharsen og Hans Erik Leimand gjorde det godt i GP Syd, som startede op i lørdags i Bov: De to ripensere placerede sig som nr 2 og 3 i 1. Klasse og vandt således præmie og en masse GP-points til senere brug. Se omtale og resultater på

Tønder

Ribe Skakklub tilmelder 6 hold til holdturneringen i vinterhalvåret:

1. Division (det er landets næstfineste række!)
M-rækken (hovedkredsens øverste række)
A-rækken
C-rækken (evt. B, hvis der er plads)
C-rækken