...det ligger til Jimmy!

I 7. og næstsidste runde af årets Byturnering vandt Jimmy Andersen stille og roligt over Hans Erik Leimand. Knud Jespersen fandt en god plan mod Arne Nissen og gav ikke noget væk - overraskende sikker sejr til Knud. Jan Rosenberg pressede Peder Pharsen, men fandt ikke noget afgørende. Et offer i tidnød var meget uklart, men Peders konge blev fanget. Knud Jørgensen fik sin første sejr i klubben med fin gevinst over Herman Petersen. Rolf Pedersen skulle nok have vundet slutspillet, men efter et spændende parti blev det remis mod Claus Egelund.

Før sidste runde fører Knud Jespersen med 5½ points, Jan Rosenberg har 5, Jimmy Andersen har ligeledes 5, men mangler et udsat parti. Søren Zerahn har 4 points plus et udsat og kan stadig blande sig, mens Peder Pharsen med 3½ og det udsatte mod Jimmy nu næppe kan nå helt frem. Bymesteren skal findes blandt de ovennævnte.

Alt udsat skal være afviklet senest torsdag, hvorefter der afsluttes lørdag fra kl. 12.00.

Dernæst er der HVILETIRSDAG den 10/10, og tirsdagen efter, den 17/10, er efterårsferie, hvor der heller ikke spilles, men få jer meldt til KLUBTURNERINGEN, der starter tirsdag den 24/10!

Med de indtil nu opnåede resultater i Byturneringen er der mulighed for at kunne hylde to nye mesterspillere i klubben: Knud Jespersen og Jan Rosenberg har foreløbig ny rating 1916 og 1903! Afhængig af modstanderen i sidste runde skal de nok begge vinde for at forblive over 1900 - Knud kan evt. nøjes med remis.
Derimod forsvandt Arne Nissens chancer for at komme over 2000. Den enes brød....

Peder Pharsen og Hans Erik Leimand gjorde det godt i GP Syd, som startede op i lørdags i Bov: De to ripensere placerede sig som nr 2 og 3 i 1. Klasse og vandt således præmie og en masse GP-points til senere brug. Se omtale og resultater på

Tønder

Ribe Skakklub tilmelder 6 hold til holdturneringen i vinterhalvåret:

1. Division (det er landets næstfineste række!)
M-rækken (hovedkredsens øverste række)
A-rækken
C-rækken (evt. B, hvis der er plads)
C-rækken