6. runde er delvist spillet!

Hele 5 afbud til runden gør afslutningen af årets Byturnering til en komprimeret affære, idet 7. runde spilles på tirsdag 3/10 og sidste runde allerede lørdag den 7/10. Nogle får en travl uge!
Et meget vigtigt top-parti endte med sejr til Knud Jespersen over Jan Rosenberg. Selvom Jan snød Knud lidt i åbningen, kunne Knuds regnekraft gøre udslaget i en lang, udmarvende og spændende dyst.
Herefter kan de seneste 3 års bymester, Jimmy Andersen, gøre det igen: han har 4 points og et udsat parti, og bliver bymester ved at vinde resten. Modstanderen i det udsatte parti er dog Peder Pharsen, der ved sejr kan komme på 4½, og i det tilfælde er der pludselig mange om buddet.
Knud Jespersen fører lige nu med 4½ points.
På 4 points ligger Jan Rosenberg, Arne Nissen og Hans Erik Leimand. Søren Zerahn kan også nå 4 points.

Ribe Skakklub tilmelder 6 hold til holdturneringen i vinterhalvåret:

1. Division (det er landets næstfineste række!)
M-rækken (hovedkredsens øverste række)
A-rækken
C-rækken (evt. B, hvis der er plads)
C-rækken