Ribe 1-Læseforeningen 2: 5½-2½
Ribe 2-Flensborg: 2-3

Med en stribe afbud skulle der kæmpes for sejren. Vi kom ganske vist hurtigt på 3½-½ via remis til Robert og sikre sejre til Ole Østergaard, Dennis Larsen og Knud Jespersen. Knud spillede som en drøm og sluttede af med et voldsomt kvalitetsoffer med forceret mat - flot divisionsdebut til den unge mand.
Men så begyndte det at knibe: Wilton blev klemt og var heldig med at redde remis. Christian Leimand havde plads og initiativ, men der var mange farlige beslutninger at tage, før gevinsten syntes hjemme med 3 bønder mod nul og et tårn til hver - det gik dog remis i tidnøden. Søren Zerahn havde alt spillet, men fik afviklet til et slutspil med merbonde, men en forfærdelig kortbenet springer, som tabte. Tilbage Jan Rosenberg tæt på de 6 timer med svært overskuelig stilling: Modstanderen får dame nr. 2. Den lader Jan stå og går efter kongen, får et tilsyneladende rimeligt remis-tilbud, men bytter hele svineriet og står tilbage med en vindende randbonde - hektisk, og tilfredsstillende resultat.
Også i 2. Div.: Tønder-Nyborg, 3½-4½. Bov-Sydøstfyn, 2½-5½. Aabenraa-Læseforeningen 1: ½-7½. Vi lander nok på 3.-pladsen.
Værre gik det i M-rækken. Peder Pharsen, Per Andersen og Hans Hansen spillede sikre remiser, mens Hans Erik Leimand igen tabte til den efterhånden onde, onde ånd, Rudi Mach. Jørgen Nielsen, der havde lånt 1.-brættet, var tæt på at blive overspillet af Kim Homuth og måtte regne længere end godt er for at finde et remis-tårnslutspil. Ribe 2 kan dog fortsat spille for 2.-pladsen, da Haderslev vandt 3½-1½ over Alssund.

Andre skak-begivenheder i nærmeste fremtid:

Hurtigskak i Varde 9/4
Trekantturneringen