Igen en god succes!

Mere end 2/3 af deltagerne fra 2004 var med i år igen, og de fleste af årets 75 deltagere tilkendegav ved afrejse søndag aften, at de er klar til 2006. Dermed betragter vi Ribe Weekend EMT 2005 som et godt arrangement.
Blot så vi ikke som vanligt storken på sin plads. Det forlyder imidlertid, at en pålidelig borger har set dyret i omegnen lørdag den 2. april kl. 15.30!
Den meget stærke IM-gruppe (snit 2443) blev vundet af Davor Palo 3½/5, som viste sig suveræn. Den eneste, der truede ham var Steffen Pedersen, som i det indbyrdes parti kæmpede en flot remis i land, men Steffen snublede i sidste runde mod Nicolai V. Pedersen, så præmierne gik til de to højstratede.
I Mester 2 scorede Gm Høi 4/5. Gruppesejr og ratingfremgang, men 1.-præmien gik på korrektion til Martin Matthiesen, der også med 4/5 spillede en flot turnering.
På hjemmebane fik Ribe to sikre gruppevindere: Peter Leimand vandt de fire første og gik efter et kæmpe ratinghop i sidste runde - og tabte. Men sikker gruppesejr og ny rating 2100. Knud Erik Andersen tog uhyre sikkert Basis 5 med 4/5 og er nu pænt over 1600, så han spiller næppe de næste mange år! Lars Wilton tabte fredag, men kom stærkt tilbage og 2.-plads i M3.

Glæde og godt humør har igen været i højsædet på Bispegades Skole. 5-600 daglige klik på hjemmesiden vidner om overmåde stor opmærksomhed derude. Peders utrættelige sidden bag skærmen bærer helt sikkert frugt. Når Steffen lægger resultatet på DSU, vælter det nok ind med besøg igen!
En tak til naboklubberne, der låner os materialer. Tak til de to dygtige turneringsledere, Vagn Lauritzen og Karsten Jacobsen, der giver den fornødne ro, og en kæmpetak til hele staben omkring turneringen. Det er et stort maskineri, der kører, men medlemmer og pårørende viser stort engagement, ekspertise og udholdenhed.

TAK til alle for et vellykket Ribe Weekend EMT 2005!

Der er ikke klubaften tirsdag den 5. april. Vi er mange, der ikke gider se et skakbræt de næste par dage...og trapperne trænger til ro!