På korrektion!

Dennis og Peter Leimand sluttede begge med 5½/7, men med klart bedre korrektion til Dennis (17,25 mod 15,75). Hermed er Dennis Larsen overraskende klubmester i Ribe Skakklub 04/05.
Fra starten lignede mesterskabsgruppen den efterhånden sædvanlige duel mellem Peter Leimand og Jimmy Andersen, men da Jimmy snublede allerede i 1. runde, og Dennis vandt over Peter i 5. runde, var Larsen med en solid og koncentreret indsats (og den smule held, der skal til at vinde turneringer) klar til at bringe sig i fordel før sidste runde, hvor remis mod Pharsen altså var nok til at sikre sejren på korrektion mod en eventuel vinder af kampen Leimand/Jimmy Andersen.
Titlen er således helt fortjent - TILLYKKE til Dennis Larsen!

Jørgen V. Stavnager blandede sig til allersidst  nedrykningskampen, da han med flot angrebsspil sendte Knud Jespersen tilbage i 2. Klasse - for en kort bemærkning! De to øvrige nedrykkere var fundet i forvejen: Stavnager og Jørgen Nielsen.

Oprykningen fra 2. Kl. blev lidt dramatisk: Jan Rosenberg vandt gruppen suverænt med 6/7, men da Rolf Pedersen vandt overraskende nemt over Søren Zerahn, og Hans Erik Leimand ligeledes vandt, sluttede disse tre alle på 5 points, og korrektionen faldt uheldigt ud for Leimand, så Zerahn og Rolf tager med Jan op i 1. Klasse.
De fire nedrykkere er Olav Paulsen, Mads Ernst, Claus Egelund og Jørgen Østergaard. Østergaard var kun ½ point fra at redde sig, men havde det uheld at trække Hans Erik Leimand i sidste runde.

Vinder af 3. Klasse blev helt suverænt Kim Nørgaard med 6½/7 - et flot comeback til turneringsskak. På de næste pladser og ligeledes oprykkere: Hans Nielsen, Kurt Petersen og Henning Fogtmann - altsammen i overensstemmelse med ratingen.

Præmierne overrækkes på Generalforsamlingen den 26. april. I den mellemliggende tid spilles NORDISK Turnering over 8 runder med start den 8/2.