Remis mod stormester!!

Formandsmøde i 4HK

Lørdag d. 15/2 drog Jimmy Andersen, Knud Erik Andersen og Bjarne Andersen til København for at spille mod GM Sune Berg Hansen, der spillede simultant mod 33 BT-læsere. Sune vndt 26, tabte 3 og spillede 4 remis. Knud fra Ribe spillede remis og har hermed på smukkeste vis plantet Ribes navn på skak-landkortet. Stort tillykke til Knud og også tak til de andre, der ud over oplevelsen sikkert også under opholdet i hovedstaden har reklameret en smule for Ribe EMT. I søndagens udgave af BT er der en hel side om simultanen prydet af et stort, vellignende billede af de tre gæve ripensere (Bjarne spiller ganske vist i Assens!). Smut straks ud og køb BT. Det forlyder, at der snart er udsolgt. Knud er ved at bygge ud for at få plads til alle de aviser, han har anskaffet sig i dag!

Herman Pedersen og Jørgen Nielsen deltog i formandsmødet 15/2 i Rødekro. Som ventet blev vi stemt ned: Mesterrækken spilles næste år med otte 5-mandshold. Nr. 1 og 2 mødes til slut med 8-mandshold om oprykningen. Denne beslutning kan være god for nogle af de mindre klubber, men i Ribe kan vi meget vel risikere, at dampen går ud af vores dejlige skak-søndage. Med  5- mandshold kan vi ikke påregne en kvalifikation til 3. Div. Vi mister vel nogle af de stærke spillere og kan om et år måske se frem til, at hovedkredsens største klub med 65 medlemmer bare skal sende sølle 5 spillere i kamp på søndagene! Vi har absolut ingen problemer med at finde de 16, der i år spiller søndagskampe. Hvis de nye regler viser sig at blive en ren afstraffelse af den store klub, vil vi med fuld kraft gå ind for at finde en mere retfærdig ordning. Fem af hovedkredsens 18 klubber stemte imod, 3 undlod at stemme. Disse 8 klubber repræsenterer et pænt flertal af hovedkredsens medlemmer!
To stor profiler forlader 4HKs bestyrelse. Frank Petersen har leveret en flot indsats som formand, og Ove Christensen har passet kasserer-jobbet i hele 40 år. En stor tak til disse to. Nye i Forrtningsudvalget bliver Søren Krabbenhøft, Vejen og Herman S. Petersen, Ribe. Vi har således både Herman og Kurt til at øve indflydelse. HAnsjørgen Clausen, Gråsten bliver ny formand. Sidste mand i FU er Frede Andersen, Vojens, der i år modtager DSUs hæderstegn. Initiativprisen går til Oversø-Frørup.

Meld jer til Ribe EMT!