Peter eller Jimmy!?

Med indbyrdes remis i 5. og sejre i 6. runde ligger de to stadig side om side - nu med 5½/6. Alle andre ligger groggy tilbage og kan kun afvente, hvem af de to tidligere bymestre, der får graveret deres navn på pokalen for anden gang.
I 6. runde havde Peter Leimand kontrol over sin far, og Jimmy Andersen spillede en kølig sejr hjem mod Toftebjerg. Det kan nemt ende med en gyserkorrektion på 7½ points. Juniorpræmien er naturligvis afhængig af, om Peter bliver bymester, men Knud er godt med, idet Nikolaj Toft efter 4 timers absolut blændende spil mod Peder Pharsen alligevel lod sig snyde. Nikolaj er i stor fremgang.
Mange andre overraskelser gled over skærmen: Jan Rosenberg tabte til Stavnager efter en fin fordel, ligesom Jørgen Nielsen lod sig lede ind i mudrede vande af Dennis Larsen, der styrede en remis hjem. Bymester Arne Nissen er inde i en remis-stime. Denne gang kunne Knud Jespersen temmelig let holde balancen. På Byturneringens afslutningsdag 4/10 fylder Knud 14 år. Så er han jo snart en voksen mand! Skakmæssigt er han ihvertfald ved at vokse vi andre over hovedet - og det er rigtig dejligt!!

Alle bør huske på, at 7. runde er tirsdag den 30/9, og afsluttende runde er lørdag den 4/10 kl. 12.00!

HUSK også, at KLUBTURNERINGEN starter allerede tirsdag den 7/10. Klubmesterskabet er EMT-ratet og koster derfor 20 kr. - TILMELD DIG!