To favoritter i front

Efter en afbudsramt klubaften tirsdag 16/9 blev der samlet godt op torsdag, og da Jimmy Andersen vandt det udsatte over Jørgen, og det indbyrdes parti Jimmy/Peter Leimand blev remis, er de to ratingfavoritter aldeles alene i spidsen med 4½/5. En af de to napper titlen, og det kan komme an på korrektion med hele 7½ points! I 6. runde møder Peter sin far, mens Jimmy skal op mod John Toftebjerg. Det ligner et parløb af stor interesse. Se "Turneringer".

Med stort rabalder blev der i februar på formandsmødet gennemtrumfet en strukturændring i holdturneringen, som var meget uheldig for Ribe Skakklub. Vi har mange spillere, der er glade for søndagsrunder, men de mindre klubber i 4HK skulle tilgodeses, så M-rækken igen blev repræsentativ. Rækken er dog fortsat ikke attraktiv, og kun 7 hold spiller med i år - de to er med på afbud! - deja vu!
Stakkels Kurt må altså igen lave en helt alternativ struktur, alle A og B hold er slået sammen:
Mesterrækken: Ribe 2, Alssund, Flensborg, Fribonde, Gråsten, Haderslev 2, Bov
A-rækken: NORD: Lunderskov, Vamdrup, Vojens, Aabenraa 3, Ribe 3, Ribe 4, Løgumkloster, Vejen
A-rækken: SYD: Alssund 2, Flensborg 2, Gråsten 2, Aabenraa 2, Tønder 2, Oversø-Frørup 2, Bov 2, Augustenborg
C-rækken: Ribe 5, Alssund 3, Tønder 3, Haderslev 3, Fribonde 2

Ribes hold i D-rækken udgøres fortsat af vore juniorer i kyndig træning af Hans Erik Leimand og Per Andersen.

I den kommende weekend er Ribe repræsenteret i Middelfart Weekend-EMT ved Dennis Larsen, Jan Rosenberg og Knud Jespersen. Vi håber, de får en god turnering.