Alt uklart før sidste runde!

For de 37 deltagere i årets klubmesterskab ligger før sidste runde kun en ting klart: John Toftebjerg er rykket op i 2. klasse. Med 5/6 og tre udsatte partier i gruppen kan han teoretisk fortsat blive hentet af fire øvrige oprykningsaspiranter, men da nogle af disse uvægerligt vil skulle møde hinanden, er John klar til 2. klasse! Olav Paulsen er næsten sikker, mens Claus Egelund, Kurt Petersen og Carl Erik Jensen må være favoritter til de sidste to op-billetter.
I 2. klasse er det totalt gys: Jørgen V. Stavnager stod elendigt - tilbød senere remis, men Søren Zerahn afslog, og i et vanvittigt kapløb mod uret var der gevinst til Stavnager, som nu fører med 4½/6. Søren har dog en sidste chance for at snuppe en af de tre oprykningspladser, men korrektionen kan blive afgørende. Dennis Larsen og Knud Jespersen har med 3½/5 et indbyrdes udsat parti. En hurtig remis er fristende, men kan være fatal! Per Andersen ligger med 4/6 og god korrektion på lur! Herman Petersen forsvarer med 3½/6 sit høje ratingtal på glimrende vis, mens resten af feltet må orientere sig nedad. Rolf Petersen er ubesejret med 6 remis, men kan ikke sige sig fri af nedrykningsfare!
Kun et parti i Mesterskabsklassen, som er ekstremt afbudsramt. Det hele afgøres på ganske få dage i det nye år. Sidste runde er 20/1. Peter Leimand fik pæn åbningsfordel, men Jørgen Nielsen stred godt, og ved første tidskontrol var der klar fordel til formanden. Et forkert officersoffer førte til et nervepirrende kapløb ved 2. kontrol, men efter 5 timers spil vandt den stærkere spiller, og Peter er dermed fortsat et bud på klubmesterskabet sammen med Arne Nissen og Jimmy Andersen. De øvrige fem i gruppen har svært ved at vinde partier og må fordele de tre dumpe-pladser mellem sig.

JULE-afslutning den 16/12: vi bliver ca. 20 deltagere!