Fribonde udeblev!

Ribe 5 i C-rækken var oversidder i uge 44, uge 46 var frirunde, så endelig skulle holdet i gang. Fem forventningsfulde ripensere stod klar, men Fribonde 2 dukkede aldrig op! En opringning fra formand til formand blev besvaret med et "shit"!! Det er vist hverken dansk eller tysk, men alligevel nemt at forstå. Ifølge reglerne skal holdet træde ud af turneringen og rykkes ned (i C!). Da der så kun er fire hold tilbage, er gruppen ødelagt. Kan Kurt finde på noget? Kan de andre i gruppen acceptere 5-0 til Ribe. Kan vi nå en dobbeltrunde?? Det er altsammen meget trist.

Resten af stævnet var til gengæld flot. God kampskak, masser af liv i klubben og mange interesserede tilskuere - især spillerne fra klubbens bedste hold mødte frem for at støtte kammeraterne, Ribe 1 og 2 spiller jo først på søndag.
Løgumkloster bragte sig som ventet hurtigt foran mod Ribe 4 - både 2-0 og 3-0, da Ole Bendix ikke kunne styre Vagn Jakobsen, og Herman kom i Hans Valdemars vridemaskine. Rutinerede Jens P. Jensen gjorde det af med Henning Fogtmann, men så vendte skuden: Jørgen Østergaard tog stikket hjem, mens "jokeren" Kim Nørgaard blev en rigtig joker, da han i et omskifteligt parti udmanøvrerede Vagn Lauritzen til sidst. Altså et meget hæderligt nederlag på kun 2-3, og holdet er stadig med i toppen.
I toppen ligger nu Ribe 3! En voldsom rundbarbering af Vojens var vi vidner til. Uden Mogens K. Larsson på Vojens 1. bræt var Ribe-spillerne overlegne. Med en fin remis til Stavnager mod Posselt på bræt 1 var der redt op til rent bord på resten. Dennis Larsen, Knud Jespersen, Per Andersen og Knud E. Andersen tog det hele og er med 10 points på 1. pladsen i A-Nord. Vejen følger efter med 9½, Ribe 4 med 9 og Løgumkloster med 8½. Det ser godt ud!

Udsatte kampe spillet samtidigt: John Toftebjerg-Olav Paulsen 1-0 og Carl E. Jensen-Mads E. Ernst ½-½.