PÅ TIDE!

Endelig viser Søndersø i 3. division lidt sportsånd: holdet er til de to første kampe mødt op med hh. fem og seks mand med deraf følgende gratis pointregn til modstanderne. Denne voldsomt usportslige fremfærd er nu stoppet: at læse på Finn Larsens side om holdturneringen under DSU står der, at Søndersø den 19/11-03 har trukket sig fra divisionen. Dermed kan gruppen færdigspilles, så oprykning og nedrykning kan afgøres på en værdig måde.
Det er skidt for Tønder, hvis 6-2 sejr fra 1. runde dermed glider ud. Det er godt for Haderslev, der i virkeligheden vandt alt for lidt over seks spillere fra den fynske klub, og det er godt for Ribe Skakklub, der ikke behøver at se Tønder forsvinde i horisonten med en alt for stor pointshøst.
Det er først og fremmest godt for dansk skak, at vi ikke ser groft usportslige forhold i holdskakken!