Lunderskov 1-Ribe 4: 1-4!

Ribe Skakklubs 3.-og 4.-hold spillede sidste sæson begge i B-rækken. Begge blev tilbudt en plads i den udvidede A-række - i Nordgruppen. Mens vi nok mente, at Ribe 3 havde gode chancer for at klare sig, var vi noget nervøse for Ribe 4 i selskab med førsteholdene fra Vejen, Lunderskov, Løgumkloster, Vamdrup og Vojens samt Aabenraa 3 og Ribe 3.
Holdet overraskede med 3-2 sejr i Vejen i første runde, og mandag 10/11 tog man til Lunderskov og besejrede værterne med 4-1! En overvældende stærk præstation, som ikke kan undgå at vække opmærksomhed blandt de øvrige hold i gruppen. Ganske vist kunne Lunderskov kun stille 4 mand. De har kun 7 medlemmer - til sammenligning har Ribe Skakklub pr. 1/1-04 hele 64 medlemmer, men indsatsen er formidabel:
Per Andersen, Herman Petersen og Per Mouritsen vandt på de tre øverste brætter, mens Jørgen Østergaard som tilskuer vandt på det tomme 5. bræt. Henning Fogtmann leverede trøst-pointet til værterne.
Tillykke til undertippede Ribe 4!
Flere resultater fra Holdturneringen i de kommende dage. KURTs side på 4HK er nu næsten oppe at køre og vil forhåbentlig blive en god informationskilde for alle interesserede gennem sæsonen.