Ribe største hold!

Fra lederen af Ribe Skakklubs juniortræning, Hans Erik Leimand, har vi modtaget dette referat:

Amtsmesterskabet i hurtigskak for skoleskakspillere blev som sædvanligt afholdt på Lykkegårdsskolen i Varde. Med 10 tilmeldte var vi det største hold til stævnet. Nye skoleskakklubber er dukket op i Næsbjerg og Agerbæk. Torben i Esbjerg underviser 25 spillere til daglig. Under stævnet var der et par udmeldinger om at arrangere en miniholdturnering for 4-5 klubber under Ribe Amts Skoleskak.
Til stævnet viste flere forældre interesse for at køre børnene derop og hjem igen.
Efter alder blev børnene delt i grupper fra A til F. A og B grupperne, de ældste, blev slået sammen. 4 spillere uden deltagere fra Ribe. Peter Leimand var i forvejen kvalificeret til deltagelse ved DM i Odense i slutningen af november.
Vores 10 juniorspillere fordelte sig med Knud, Nicolai, Martin og Christian i C (12 deltagere), Simon og Niels i D (11 deltagere), Marius, Anders og Jacob Lydom i E, og Jacob Søndergaard i yngste gruppe F. E og F blev slået sammen (15 deltagere).
Knud Jespersen scorede 6 af 6 og blev amtsmester for 7. eller 8. gang i træk! Martin og Christian fik begge 3 points (½ for lidt til 3. pladsen). Nicolai stod med 3½ før sideste runde, og med en remis var han med Knud til Odense, men trods tab var 3. pladsen sikret.
I D klarede Niels det overraskende godt med 5/6, men tre spiller stod lige med 5 points, og Niels havde den dårligste korrektion og 3. plads. Simon blev placeret midt i feltet.
I E og F fik alle Ribespillerne points, hvilket var flot, da tre af spillerne var til deres første skakstævne. Inden sidste runde havde Anders endda chancen for 3. præmie. I F-gruppen var der kun to tilmeldte spillere, og pludselig opdagede vi, at den ene spiller var meldt fra igen, og dermed var vejen banet for endnu en 1. præmie og pokal til yngste juniorspiller Jacob Søndergaard fra Ribe.
Hilsen Juniorlederen