Ribe fik 3½ mod Haderslev!

På forhånd frygtede vi denne kamp. Vi har i årenes løb fået store nederlag i åbningskampen hver eneste gang vi har stillet op i divisionen, og da Haderslev må betragtes som storfavoritter i gruppen, og da vi ikke havde råd til at flyve Niels Josephsen ind fra New York, var der nervøsitet at spore. Alle spillede dog nydeligt op. Wilton fangede Brautsch i en fejl og tog remis fra overkanten, mens Ole Østergaard totalt snød Jan garbrecht og efter 3 timer havde en flot sejr i hus. Jimmy modtog et remistilbud fra Gemzøe, og kort efter delte Jan Rosenberg nydeligt med Allan Hye.
Altså på tavlen med 2½ - katastrofe afværget.
Peter Leimand blev presset på 2. bræt af Bjørnskov, men fik pæne chancer, da tiden desværre spillede ind. Arne Nissen stod tilsyneladende lidt presset, men analysen viser, at Arne havde et vidunderligt vindende træk i farten. Det blev dog endnu en god remis mod Allan Hermannsen. Robert tabte for første gang i Ribe Skakklub, men havde længe en lovende stilling.
Til allersidst sad som så ofte før den arme formand. Det lykkedes dog uden større besvær at holde remis mod Claus Mogensen, så et bittelille nederlag til et meget stærkt hold er en kanonstart for Ribe. Alle spillede godt, opfindsomt og uden grove fejl. Vi tror på en god sæson!
Divisionsresultater er klar i løbet af aftenen på Finn Larsens udmærkede side, som findes under DSU-holdturnering. Meget flot resultatservice.

Ribe 2 havde besøg af Bov med stort set 2000-folk over hele linien. Det blev til 1-4, men der var meget fine stillinger undervejs, så nederlaget var for stort. Rolf Pedersen havde mindst lige spil mod Kramer, og Hans Erik Leimand pressede Leisner langt ud i tovene, men begge tabte, så da også Zerahn tabte, måtte Knud Jespersen kæmpe hårdt for remis, mens Peder Pharsen spillede et smukt parti mod Helge Andersen med remis til følge. God indsats. Der ligger points til drengene i de kommende kampe i M-rækken.