Chok igen!

Storfavoritten i 2. klasse, Søren Zerahn (1835), måtte sande, at skak er et forunderligt spil. Uden de store armbevægelser kunne Jørgen Østergaard (1454) vinde en bonde og udnytte Sørens tidnød til en højst overraskende sejr. Da Knud Jespersen tog remis mod Per Andersen, er der lagt op til en herrefight om oprykningen, idet ingen af favoritterne har max efter to runder.
I 1. klasse kom Peter Leimand på sporet igen med en sejr over Jan Rosenberg fra en kompliceret stilling. Et stærkt kvalitetsoffer slog Jans stilling i stykker.
Peder Pharsen har 1½ efter remis mod Hans E. Leimand, og Jimmy Andersen vandt uden besvær over Lars P. Andersen. Hvis Peter kan besejre Jimmy, bliver gruppen for alvor spændende.
I 3. klasse er det glædeligt, at Hans Lautrup Andersen er med i front med 1½ points, mens sønnen Nicolai har 1. Vort nye medlem Morten Skov fik sit første halve point i klub-regi og er således i gang! Favoritterne i gruppen slider i det: Kurt Petersen tabte til John Toftebjerg, Carl Erik Jensen har to remis. Olav Paulsen fører med 2 points.

Kommende uge går holdturneringen i gang:
Mandag 27/10: Ribe 4 ude mod Vejen 1 og Ribe Junior ude mod Bov 6
Torsdag 30/10: Ribe 3 ude mod Aabenraa 3
Søndag 2/11: Ribe 1 hjemme mod Haderslev 1 og Ribe 2 hjemme mod Bov 1

Holdlederne er i gang med at samle flokkene. Kik op til hjemmekampene!