Mange folk i sving!

Klubturneringen startede med stor livlighed. De toptrimmede byturneringsdeltagere, spillere der har haft pause, og de toptrimmede fra sportens øvrige verden, hvis udendørs sysler nu drosles ned, mødtes på fordragelig vis til en god skakaften og en frisk turneringsstart.
Sammenlignet med de fleste danske skakklubber er det imponerende, at en mindre by som Ribe kan samle 37 spillere til klubmesterskabet.
Turneringen er EMT-ratet, og der blev gået til stålet fra start: Arne Nissen og Lars P. Andersen røg i gevaldigt hundeslagsmål med modsatte rokader - Arne kom først!
Peter Leimand, der modigt stiller op med højt ratingtal satte sig selv kniven for struben ved at tabe til Peder Pharsen i 1. runde. Nu skal resten vindes! En fredelig remis tog Hans E. Leimand og Jørgen Nielsen. Den sidste kamp i mesterskabsgruppen mellem Jimmy Andersen og Jan Rosenberg er udsat.
I 2. klasse er favoritterne Knud Jespersen, Søren Zerahn og Rolf Pedersen. Rolf måtte dog nøjes med remis mod Herman Petersen, mens Knud vandt, og Zerahn hænger mod Dennis Larsen.
I 3. klasse spillede John Toftebjerg remis mod Carl Erik Jensen. Unge Nicolai Lautrup Andersen fik hurtigt fordel mod Gyda Jensen, der dog kom stærkt tilbage og havde en sikker gevinst via flot spil. En fingerfejl til sidst gav dog pointet til Nicolai i et meget spændende parti.
Se alt under "Turneringer"

Skakfolket holder en velfortjent pause i uge 42 ( tirsdag d. 14/10)