Håb/frygt for flere hold!

Ribe 1: Divisionsholdet har kniven på struben. Herning skal besejres 5½-2½. Så redder vi livet. I teorien kan 4½ være nok, hvis Holstebro slår Springeren med de rigtige cifre! Der er naturligvis ingen afbud til denne vigtige opgave. Hvis der opstår sygdom, skal reserven nok hentes bag  2.-holdet, fordi....

Ribe 2: Bør stille stærkest muligt op. Chancen for at hente 4 points i Alssund er til stede. Hvis man opnår uafgjort, er klubben repræsenteret i 3. Division også i næste sæson, og der skal ikke herske tvivl om, at det er målet for Ribe Skakklub! Så må de mene, hvad de vil, de 3-4 meningsmagere i 4HK! Vort nuværende hold er et godt og seriøst divisionshold. Se (under DSU/Holdturnering), hvad der sker i Sydkysten 2, Nordre 2, Hadsund...afbud, udeblivelser. Lad os komme til!

De to ovennævnte, nervepirrende kampe spilles søndag den 16/3 i henholdsvis Esbjerg og Sønderborg. I ugen forinden er der tre kampe.

Ribe 3: I A-rækken er der mulighed for at vinde gruppen. En sejr på 3-2 over Gråsten kan være nok, men da Alssund 2 måske råtæver Bov 2 med 5-0, er 3½ det magiske tal.

Ribe 4: I samme række skal 4.-holdet bare tage en lille smule points for at holde Løgumkloster væk fra gruppens 1.-plads. Det skal nok lykkes.

Ribe 5: Slutter i Aabenraa 3. Der har været blandede resultater, men vi er tilfredse med, at holdet blev meldt til, således at rigtig mange Ribe-spillere har været i kamp i denne sæson.

Ribe 6: Tabte den udsatte nøglekamp mod Frøslevlejrens Efterskole under ledelse af dirigent Uffe Leisner. Ribe-Drengene har stillet svækket op et par gange, men har gjort det udmærket, og den sædvanlige 2.-plads er i udsigt. Den sidste kamp mod Bov 3 er ikke fastsat endnu.

Vi håber på en god og sjov afsluttende uge, hvor tingene bliver sat på plads til forhåbentlig vores tilfredshed! Allerede før sæsonslut skal der lyde tak til holdlederne, der uden at kny gør alt det nødvendige. Der har været meget koordineringsarbejde i klubben og ved telefonen med så mange hold i sving.

NORDISK turnering er blevet ramt af en byge hængepartier. Sidst endte også Jan Rosenberg/Rene Lorentzen i den blå konvolut. Denne gang er Rene en kvalitet under - han får da øvet sig i det der!
Stillingen i turneringen er uoverskuelig. Eneste med max efter 3 runder er, på trods af en alvorlig knæskade, Rolf Pedersen. Onde tunger påstår, at han spiller som en brækket arm!!
Se resultater til nu under Turneringer/Nordisk/2003. Næste runde tirsdag 18/3.

HUSK:
Pokalturnering for hold i Tønder 6/4