Ribe - Kristianssand: 3-5 og 1-7!

I denne weekend har Ribe Skakklub besøg af skakklubben fra Kristianssand, Norge. Vort tidligere medlem, Fred Nordal, er nu aktiv i Nord og har et hold på otte norske skakspillere med til Ribe.
Formanden er optaget af hjemlige sysler. Jan Rosenberg har stået for alt det praktiske fra vores side. Det har været noget af et puslespil at samle Ribe-holdet, men ganske interessant er aldersspredningen markant: Knud Jespersen er 13 år, Åge Hau 82! Vi bruger hele banen. Per Andersen, Hans E. Leimand, Knud Andersen, Arne Nissen er også med, men da nordmændene stiller med et stærkt hold, tabte Ribe den første dyst fredag aften med 3-5. Der er mulighed for revanche lørdag, hvor hjemmebanefordelen gerne skulle slå igennem.
Der er aftalt 1½ time pr. spiller til hele partiet. "Landskampen" forventes slut kl. ca. 13.00, men der vil nok blive spillet noget hygge/lyn om eftermiddagen.
Kig op i klubben!

Revanche blev der ikke noget af, men læsterlige norske "stryk". Der var skiftet lidt ud på holdet. Jimmy Andersen, Jan Rosenberg, Hans E. Leimand, Knud Jespersen, Per Andersen, Kim Nørgaard, Nicolaj Toft og Gunnar Kjeldbjerg stillede op, men Kim var på fornem vis ene om at redde æren - resten tabte. Men pyt med det. Vi har fået en skak-venskabsby, og der vil med sikkerhed forblive kontakt mellem de to klubber. En god og hyggelig oplevelse og et godt arrangement.
Tak til Jan og Per, der stod for det praktiske.