Sæsonen slut

Med 6½ point i de 8 runder vandt Jan alene årets udgave af "Nordisk Turnering". Han skulle vinde i sidste runde over Hans Erik Leimand og fremprovokerede i midtspillet en skæv materielefordeling - gav 3 lette officerer for en bonde og begge Hans Eriks tårne. Næppe korrekt, men chokeffekten sikrede gevinst i tidnøden. Tillykke til Jan, der en gang tidligere (1999) har vundet Nordisk.

Ingen af deltagerne i Nordisk ønskede at spille en sommerturnering, og da juniortræningen er stoppet for længe siden, kan ideen om at inddrage drengene i en sommerturnering tidligst afprøves næste år.

Inden der kan ønskes "god sommer", er der tirsdag d. 13. maj lejlighed til at lufte det store skakspil ude i byen. I anledning af Sundhedsstyrelsens motionskampagne "Faklen" er 35 af Ribes foreninger på spil med alverdens aktiviteter - således også skakklubben. Vi skal spille "Power-skak"! Når TV kommer forbi, skal Knud og Nicolai bakse rundt med de store brikker, og uret skal anbringes 8-10 meter væk. Det er god motion, når tiden bliver knap!!
Kom og vær med i Ribe, når faklen bliver roet ind til Skibbroen og går fra hånd til hånd op til Domkirken. Læs om arrangementet i pressen og via Sundhedsstyrelsens hjemmeside.