Jimmy og Wilton på delt 1.-plads

Da både Jimmy Andersen og Lars Wilton sluttede på 5½/7 i årets klubturnering skulle den lille regnestok i brug. Der opstod lidt tvivl, men da alle kampe var færdige, og maskineriet kom i gang, stod det klart, at Wilton havde 1/4 korrektionspoint mere end Jimmy - altså mindst mulig margin, men ikke desto mindre klubmester - TILLYKKE til Wilton. Han spillede en solid turnering, og selv med en tårnhøj forventet score havde han hele tiden mindst en delt 1. plads i sigte.
Alle fire partier endte remis i øverste gruppe. Således ikke i 2. klasse, hvor Hans Erik Leimand  med 6/7 satte sig tungt på den stærke gruppe. Med en glat sejr knuste han Knud Andersens oprykningsdrømme. Rene Lorentzen vandt over Per Mouritsen og besætter 2. pladsen, hvorefter Jan Rosenberg med en hurtig remis mod Ole Bendix sikrede sig den 3. oprykningsplads. En tur ned i 3. klasse må John Toftebjerg, Carl E. Jensen, Nicolai Toft og Poul Bargisen.
Disse fire erstattes af oprykkerne fra 3. klasse, Herman Petersen (7/7!!), Hans Nielsen, Henning Fogtmann og Holger Nicolaisen.
De 36 deltagere får nu justeret deres EMT-ratingtal, og vi skal evaluere, om Klubturneringen også i fremtiden spilles med disse tal. Det koster 20 kr. pr. spiller til DSU.
NORDISK Turnering, der starter den 4/2 spilles med den gamle klub-rating fra Byturneringen. Pt. ca. 20 tilmeldte.