Nedrykning 1. Kl. afgjort

Den forsvarende klubmester, Jørgen Nielsen, har fra starten af Klubturneringen efter missere mod Stavnager og Pharsen haft ryggen mod muren og alligevel set skriften på væggen: Der skulle et eller andet på tavlen mod Lars P. Andersen, som imidlertid afslog et par velmente remis-tilbud. Forståeligt, da en sejr ville give pæne chancer for mesterskabet.
Ingen kan huske, hvornår formanden sidst har vundet et parti, men pludselig stod hans dame svært tæt på LPs konge og kunne ikke jages væk, en kvik ofring af g -og h-bønderne samt kvalitetsoffer, og den hvide konge blev mat i de åbne linier.
Dermed er Jørgen på 3 points før sidste runde. Hans Hansen, Stavnager og Peder Pharsen rykker ned. PP kan nå 3 points, men vil tabe korrektionen, hvis JN bliver stående på 3.
Det med spænding ventede brag mellem Wilton og Jimmy blev desværre aftalt remis. Begge har 5/6 og fuldstændig ens korrektion. De møder på tirsdag henholdsvis Arne Nissen og LPA i kampen om mesterskabet. Hvis begge vinder med ens korrektion, bør TL dømme omkamp om klubmesterskabet. Hvis begge spiller remis, vinder Jimmy korrektionen. Hvis begge taber, er Lars P. i spil.... Skak er svært!
I 2. Kl. fortsatte Knud E. Andersens optur og Søren Zerahns nedtur. Remis er absolut godt for KEA, der allerede har tjent over 100 ratingpoints. Noget nær det samme har Søren tabt. Knud har gode oprykningschancer.
Ulrik Germundsson vandt i 3. Kl. noget heldigt over Finn Pedersen og kan nå med i oprykningsslaget ved at vinde endnu et udsat parti mod MEE onsdag. Gyda Jensen og Olav Paulsen har aftalt remis.